Vragen PvdA over samenwerking bij brand in Hazeldonk

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001
Partij van de Arbeid

Den Haag, 19 maart 2001

VRAGEN VAN DE LEDEN DE CLOE EN WAGENAAR (BEIDEN PVDA) AAN DE STAATSSECRETARIS VAN BINNENLANDSE ZAKEN EN KONINKRIJKSRELATIES

1. Bent u bereid een uitvoerig onderzoek in te stellen naar de wijze waarop de grensoverschrijdende samenwerking tussen Nederland en België bij de enorme brand op het industrieterrein in Hazeldonk is verlopen? Kan daarbij in het bijzonder worden aangegeven bij welke onderdelen van de rampenbestrijding, met name wat betreft de communicatie, de samenwerking onvoldoende heeft gefunctioneerd? (1)

2. Bent u tevens bereid naar aanleiding van dit onderzoek een plan van aanpak op te stellen dat aangeeft op welke wijze en binnen welk tijdsbestek de geconstateerde gebreken in de grensoverschrijdende rampenbestrijding worden verholpen?

(1) o.a. Brabants Dagblad, 19 maart 2001