Menwedstrijd Indoor Brabant afgelast

Menwedstrijd Indoor Brabant afgelast

19/03/2001

's-Hertogenbosch, 19 maart 2001
De organisatie van het internationale concours hippique Indoor Brabant heeft in verband met het MKZ-besmettingsgevaar besloten om alle basissportrubrieken van het programma te schrappen, waaronder ook de traditionele menwedstrijd op zaterdagmorgen.
In plaats van de menwedstrijd zal een internationale springrubriek worden verreden.
De basissportrubrieken tellen een groot aantal deelnemers afkomstig van agrarische bedrijven uit de regio. Derhalve is besloten om deze programmaonderdelen af te gelasten. De daarmee samenhangende dagelijkse aan- en afvoer van paarden komt daarmee te vervallen. De organisatie van Indoor Brabant betreurt het ten zeerste dat ze deze beslissing heeft moeten nemen, maar meent dat, aspecten als risicobeperking en controleerbaarheid overwegende, een en ander noodzakelijk is.

Kijk voor meer informatie over Indoor Brabant op:

www.indoorbrabant.nl