Strato AG wint prijs 'Europese webhoster van het jaar'

Datum nieuwsfeit: 19-03-2001

STRATO AG

STRATO AG wint de prijs voor 'Europese webhoster van het jaar'

STRATO AG WINT DE PRIJS VOOR 'EUROPESE WEBHOSTER VAN HET JAAR' /

Marktleider in webhosting STRATO AG eindigt als beste in Europese westrijd

Berlijn, Duitsland (ots) - Bij de eerste test van webhosting-diensten onder negen marktleiders uit 8 Europese landen komt STRATO AG als winnaar uit de bus. De titel 'Europese webhoster van het jaar 2001' is vandaag in Brussel aan het Duitse webhosting-bedrijf toegekend.

STRATO AG biedt sinds 1997 de Duitse consumentenmarkt standaardpakketten voor webhosting. De prijs tussen 0,20 euro en 50 euro per maand die STRATO vraagt, omvat niet alleen registratie- en administratiekosten, maar ook de opslagfaciliteiten, talrijke POP 3-accounts, @domeinen en e-mail-verkeer. Voor een prijs vanaf 5,10 euro per maand levert STRATO een software-pakket dat ruim 500 euro waard is. Dit pakket bevat de WYSIWYG-editor Adobe GoLive 5.0, maar óók een keuze uit alle hosting-pakketten, te beginnen met STRATO's productreeks 'PowerWeb'. De test bestond uit vijf categorieën, en in vier ervan eindigde STRATO AG als beste. Het onderzoek is een initiatief van het EMF (Europees Multimedia Forum) in Brussel en is uitgevoerd door de consultants van Cap Gemini Ernst & Young, uit Zürich in Zwitserland.

Momenteel herbergt STRATO AG ruim 1.700.000 domeinen, waarmee het de nummer 1 is in Europa op het gebied van domein-hosting. Met een servercentrum op het Euroring-netwerk dat door strategische partner KPNQwest wordt geëxploiteerd, staat een overdrachtscapaciteit van 77 Tbit/s borg voor prestaties van het hoogste niveau voor alle homepages die via STRATO lopen, waar ook in Europa. Voor de webhosting-diensten werken er ruim 20 Sun R 420R servers naast een EMC2 opslag in het servercentrum van STRATO. Nu al is STRATO klaar voor de hosting van ruim 5.000.000 domeinen. Andere producten die STRATO AG aanbiedt, zijn o.a. e-commerce oplossingen, internetapplicaties en een klantenservice. STRATO AG is bereikbaar op www.strato.de.

Achtergrondinformatie over EMF

EMF is de voornaamste Europese branche-organisatie die zich bezighoudt met het bevorderen van de concurrentiepositie van bedrijven in de sector digitale media op de wereldmarkt. De doelstellingen van EMF zijn: contacten en uitwisseling vergemakkelijken, nieuwe bedrijfsmodellen voor de digitale economie promoten, bijdragen tot de ontwikkeling van een regelgevend kader dat gunstig is voor de ondernemingen, internationale expansie van bedrijven aanmoedigen en de introductie van nieuwe multimedia-tools en -diensten stimuleren. De testresultaten staan ter inzage op de homepage van EMF op het adres www.emf.be.

ots Original Text Service: Strato AG
Internet: www.recherche.newsaktuell.de

Voor meer persinformatie over STRATO AG kunt u contact opnemen met de heer Soeren Heinze, Hoofd Public Relations, Carnotstrasse 6, 10587 Berlijn, Duitsland, tel. +49 (30) 88615-260, e-mail: (heinze@strato.de) of (presse@strato.de). Fotomateriaal is op aanvraag beschikbaar.

19 mrt 01 14:28