Chatten met Marek van der Jagt tijdens Boekenweek

Datum nieuwsfeit: 20-03-2001

Nieuwegein, 13 maart 2001

Virtuele ontmoetingen en signeersessies met auteurs bij bol.com CHATTEN MET MAREK VAN DER JAGT TIJDENS BOEKENWEEK

Bezoekers van bol.com kunnen chatten met de mysterieuze schrijver Marek van der Jagt op dinsdag 20 maart om 19.30 uur. Dit is een van de vele activiteiten bij de internetwinkel tijdens de Boekenweek van 14 tot en met 24 maart. Het thema van de Boekenweek, 'het land van herkomst - schrijven tussen twee culturen', wordt uitgediept met interviews met Khalid Boudou en Moses Isegawa. Yasmine Allas en Lulu Wang signeren hun boeken met de persoonlijke boodschappen die kopers zelf via de site kunnen opgeven. Ook heeft bol.com een exclusief interview met Nicci French over het nieuwe boek dat eind april uitkomt. Als afsluiter van de Boekenweek maakt een jury bestaande uit Henk Spaan en Nausicaa Marbe, schrijfster en literatuur redacteur van maandblad Elle, de winnaar van een verhalenwedstrijd rondom het boekenweekthema bekend. De verhalen van de drie winnaars worden gepubliceerd op de site van bol.com (www.bol.com). "Door internet is het mogelijk om iedereen die dat wil in contact te brengen met auteurs voor een virtuele ontmoeting of om een boek te laten signeren zonder lang in de rij te staan", legt Daniel Ropers, managing director van bol.com uit. "Juist voor Marek van der Jagt, die het liefst achter de schermen blijft, is deze manier van communiceren met zijn lezers een uitkomst."
In Nederland is bol.com marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, dvd's en video. Bol.com AG (Bertelsmann Online) is onderdeel van de Bertelsmann eCommerce Group en de meest internationale media- en entertainmentwinkel op internet. Vanaf februari 1999 zijn winkels in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland, Spanje en Zwitserland online gegaan. Sinds maart 2000 is bol.com ook vertegenwoordigd in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Singapore, Maleisië, Hong Kong, Japan en sinds december in Italië en China. Wereldwijd hebben bezoekers van lokale websites van bol.com toegang tot meer dan 5 miljoen boektitels, 800.000 cd's en 50.000 video's en dvd's. Bol.com heeft op dit moment zo'n 450 medewerkers. Meer informatie over bol.com is te vinden op: www.bol.com/newsroom.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Christel van der Boom