Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk

Datum nieuwsfeit: 20-03-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 20-03-2001 Persbericht district Land van Cuijk

VERKEERSONGEVAL

Bij een verkeersongeval op het Maasveld in Gassel is dinsdagmorgen een 48 jarige inwoonster van Gassel licht gewond geraakt. Zij wilde vanaf de Schaarweg het Maasveld oprijden. Toen ze weg opdraaide kwam ze in botsing met een auto die vanuit de richting Grave naderde. Het slachtoffer dacht dat deze auto, bestuurd door een 25 jarige man uit Gassel, de Schaarweg in wilde rijden. Het slachtoffer is voor onderzoek naar het ziekenhuis in Nijmegen gebracht. Beide autos liepen forse schade op.

CONTROLE SNELHEID

Het team verkeershandhavind van de politie Brabant-Noord controleerd maandagmorgen de snelheid van 800 passerende voertuigen op de Hapseweg in Oeffelt. 15 bestuurders reden harder dan de toegestane 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 106 km/u. Op de Bosweg in Mill reden tijdens een controle 6 bestuurders te hard. Hier is de snelheid van 530 voertuigen gemeten, de hoogste snelheid bedroeg 93 km/u. waar 80 km/u. mag.

VERKEER

De politie Land van Cuijk heeft maandag een 28 jarige inwoner van Katwijk bekeurd wegens rijden zonder rijbewijs. De man werd gecontroleerd op de Crusaatstede in Cuijk. Ook bleek de APK keuring en de verzekering van de auto niet in orde te zijn. Hij krijgt voor alle feiten een proces-verbaal.

ALCOHOL

Een 48 jarige man uit Grubbevorst is in de nacht van maandag op dinsdag bekeurd wegens rijden onder invloed van alcohol. De man werd gecontroleerd op de Mgr. Bekkersstraat in Ledeacker. Na de blaasproef kreeg hij een rijverbod van 6 uren en een proces-verbaal.