Politieberichten Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

1e Persbericht van dinsdag 20 maart 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Tasjesroof
Maandagavond omstreeks 20.45 uur is een 23-jarige Eindhovenaar het slachtoffer geworden van een beroving. Het slachtoffer reed over het fietspad op de Zeelsterstraat in de richting van de Hastelweg toen hij plotseling door twee jongens van zijn fiets getrokken werd. Een dader, ongeveer 1.80 cm lang, blond haar, gekleed in een lange donkere jas met een wit embleem achterop en een spijkerbroek, bedreigde het slachtoffer met een mes en eiste zijn portemonnaie. Ook werd hij gedwongen zijn pinpas code af te geven. De tweede dader, een 1.80 cm lange Marokkaanse jongen gekleed in een lange donkere jas en donkere broek met op zijn hoofd een muts tot over zijn oren, ging vervolgens met de pinpas pinnen. De eerste dader bedreigde tijdens deze actie het slachtoffer om niet om hulp te roepen omdat hem anders wat aangedaan zou worden. Nadat de tweede dader terug kwam verdwenen beiden lopend in de richting van het industrieterrein De Hurk. De politie stelt een onderzoek in en verzoekt getuigen van dit voorval zich te melden.

Eindhoven: Aanhoudingen
Dinsdagmorgen om 00.03 uur zijn op de Hugo van der Goeslaan drie Eindhovenaren van 28, 34 en 35 jaar aangehouden. De mannen worden ervan verdacht eerder op de avond een poging tot inbraak te hebben gedaan in een bedrijf aan de Breitnerstraat. Bij onderzoek in de auto van de verdachten werd een grote hoeveelheid inbrekers werktuigen en aangetroffen. De verdachten zijn overgebracht naar het bureau en ingesloten. De auto is voor onderzoek inbeslaggenomen en veilig gesteld.

Valkenswaard: Poging tot inbraak
Maandagavond is er op twee plaatsen gepoogd in te breken. Op John F. Kennedylaan werd omstreeks 22.00 uur, een raam aan de voorzijde vernielt waardoor het alarm afging en men niets heeft weg kunnen nemen.

Omstreeks 22.15 uur heeft men van een bedrijf aan de dragonder op de
1e verdieping een ruit ingeslagen waardoor het alarm afging. Ook hier is het bij een poging gebleven.

Nuenen: Inbraak in een bedrijf aan de Vincent van Goghstraat Dinsdagmorgen tussen 01.30 uur en 01.50 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Vincent van Goghstraat. Men kwam het pand binnen door vernieling van een deur en een raam aan de achterzijde van het bedrijf. Uit het bedrijf zijn een beeldscherm, een notebook en een aantal inktpatronen voor een printer weggenomen.

Helmond: Aanhouding na poging inbraak
Vanmorgen omstreeks 03.30 uur werd de bewoonster van een woning aan de Oeral, wakker van het blaffen van de hond. Toen de vrouw ging kijken zag zij een man achter de woning staan, nadat haar man het licht aan had gedaan nam de man snel de benen met achterlating van een rugzak. Naar aanleiding van het door getuige verstrekte signalement van de dader is om 03.42 uur is op De Bergen een 37-jarige Helmonder aangehouden als verdacht van poging tot inbraak. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.

Nuenen: Diefstal personenauto
Tussen maandagavond 18.30 uur en dinsdagmorgen 04.30 uur is er vanaf het Park een personenauto, merk Opel, type Corsa, kleur rood, voorzien van het kenteken XD-41-SZ, weggenomen.

Best: Inbraak in een bedrijf
In een bedrijf aan de Zandweg is tussen maandagavond 23.30 uur en dinsdagmorgen 06.55 uur ingebroken. Men kwam het pand binnen door vernieling van een hekwerk en een raam aan de achterzijde van het bedrijf. Uit het bedrijf werd een geldkistje met daarin 2 a 3 duizend gulden weggenomen.