Bekende Vlamingen kruipen in huid van Rode-Kruisvrijwilliger

Datum nieuwsfeit: 20-03-2001
Rode Kruis Vlaanderen

Persbericht

Internationaal Jaar van de Vrijwilliger Bekende Vlamingen kruipen in de huid van rodekruisvrijwilliger

Het Rode Kruis heeft in Vlaanderen ruim 14.000 vrijwilligers en wil dan ook het "Internationaal Jaar van de Vrijwilliger" niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Want elke dag zijn er wel ergens rodekruisvrijwilligers aan het werk, ook in jouw buurt. Dankzij hun inzet krijgt een ziekenhuispatiënt een luisterend oor, leren jong en oud eerste hulp toepassen, kan een bejaarde met een helpende hand zelf boodschappen doen, staan er eerstehulpposten klaar op grote evenementen. En dat mag wel eens geweten zijn.

Daarom ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen