Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Websites Koopwijzer en Zoomit worden Kelkoo

Datum nieuwsfeit: 20-03-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Van Hulzen pr adviseurs
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

Koopwijzer en Zoomit worden Kelkoo

Kelkoo combineert prijs- en productvergelijking

(Amsterdam/Schiphol, 19 maart 2001) Met de overname van de Europese vergelijkingssite Zoomit en daarmee tevens de Nederlandse vergelijkingssite Koopwijzer, heeft het Frans/Europese Kelkoo ook in Nederland voet aan de grond gekregen. Kelkoo heeft met de combinatie van zowel prijs- als productvergelijking in Nederland een unieke positie verworven. Aan de internetconsument biedt Kelkoo in negen Europese landen een onafhankelijke schat aan prijs- en productinformatie; voor de business partners biedt Kelkoo hoogwaardige traffic naar e-commerce sites en portals.

Kelkoo.nl, de Nederlandse site, helpt nu per maand ruim tweehonderdduizend consumenten de beste aankoop te doen. De site biedt real time prijsvergelijking. Kelkoo garandeert dat de prijs die de consument te zien krijgt, te allen tijde actueel is. De site heeft momenteel tien categorieën voor prijsvergelijking (boeken, digitale camera's, elektronica, films, muziek, games, hardware, software, occasions en mobiele telefoons) en tevens uitgebreide productvergelijking voor zes categorieën (auto's, digitale camera's, elektronica, hardware, huishoudelijke apparaten en mobiele telefoons). Nieuwe categorieën worden continu toegevoegd.

Kelkoo voorziet, met de integratie van diensten en restyling van de Nederlandse site, consumenten van een nog betere service voor het online vergelijken van prijzen, producten en winkels. Kelkoo wil consumenten in staat stellen optimaal te profiteren van de wereldwijde en concurrerende aspecten van e-commerce door de beste one-stop online winkelservice te zijn.

De naamswijziging van Kelkoo wordt ondersteund door een serie tv-commercials die in april van start gaat. "Door de internationale krachtenbundeling van drie marktleiders zijn wij nu in staat de consument een nog betere en meer uitgebreide service te bieden. De naamwijziging hebben we meteen aangegrepen om ook de navigatie, het ontwerp en de bruikbaarheid van de site te optimaliseren. Hierdoor is de site informatiever en gebruiksvriendelijker dan ooit." aldus Managing Director Kelkoo Nederland, Onno Staal.

Kelkoo is toonaangevend in de prijsvergelijkingbusiness in Europa. De site heeft in totaal 2,3 miljoen bezoekers per maand en zendt 1,4 miljoen leads naar Europese winkels, eveneens op maandbasis. Een groep solide aandeelhouders garandeert Kelkoo van een sterke kapitaalbasis. Kelkoo heeft 180 werknemers van 20 verschillende nationaliteiten in 9 landen (Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Nederland). Het algemene hoofdkantoor van Kelkoo is in Parijs.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie