Eindstrijd voor hoofdrol Nederlandse Disney-musical Aida

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

Eindstrijd voor hoofdrol Nederlandse Disney-musical Aida

Voor de eindstrijd naar de hoofdrol in de Nederlandse musicalproductie Aida van het succesvolle team Elton John en Tim Rice, zijn drie kandidaten geselecteerd. De casting voor deze bijzondere rol was niet alleen in New York uiterst ingewikkeld, ook voor de nieuwe productie in het Circustheater stond het creatieve team onder leiding van regisseur Robert Falls voor een moeilijke keuze. Er zijn uiteindelijk drie kandidaten overgebleven voor wie de komende maanden uitgebreide werksessies worden georganiseerd. Het trainingsprogramma bestaat uit zang-, dans-, spraak- en acteerlessen. Pas daarna, medio mei, zal de definitieve beslissing worden genomen voor wie deze eervolle rol in de grootste musicalproductie in het komend seizoen zal gaan spelen.

De namen van de drie kandidaten zijn bekend: ze zijn jong en nog niet ontdekt. Carolina Dijkhuizen, Leona Philippo en Chaira Borderslee maken zich op voor de eindstrijd. Joop van den Ende: 'Het is voor het eerst dat ik voor deze oplossing kies, maar de rol is zo veeleisend dat ik ook echt met de beste Aida te voorschijn wil komen.'

Carolina Dijkhuizen
Om zich volledig te kunnen toeleggen op de enerverende slotfase van de selectie voor Aida, verhuisde Carolina Dijkhuizen onlangs van het Groningse Veendam naar Amsterdam. Zij werd in 1980 geboren in Colombia maar groeide op in Nederland. Een tijd lang maakte zij deel uit van PattyCash, een meidengroep onder supervisie van Patty Brard. Eind vorig jaar was zij finalist voor 'De Grote Prijs Van Nederland' in de categorie r&b en hip hop.

Leona Philippo
Leona Philippo is uit Rotterdam afkomstig. Al op zesjarige leeftijd vervulde zij rollen in jeugdmusicals als Sinbad the Sailor en Wind in the Willow in het Haagse Congresgebouw. Al tijdens haar opleiding aan het Rotterdams Conservatorium tekende zij haar eerste contract met een platenmaatschappij en haalde zij in 1999 de finale van de 'Heineken Cross Over Awards' in de Amsterdamse Melkweg. Sinds mei 2000 werd zij als tijdelijk vijfde bandlid toegevoegd aan de Nits voor hun Europese 'Wool Tour'.

Chaira Borderslee
De Amstelveense Chaira Borderslee bereidde zich voor op een grootse theatercarrière met een klassieke balletopleiding bij de Nel Roos Ballet Academie en de opleiding Showmusical aan de Amsterdamse Ballet Academie van Lucia Marthas. Als zangeres en danseres was zij te zien in een twintigtal bekende showprogramma's op televisie zoals 'Wedden Dat', 'De Soundmixshow' en 'Now or Never'. Zij zong op het Worldpress Photo Gala als live background van René Froger en Ruth Jacott en bij de TMF Music Awards 1997. Chaira begon als stagiaire bij de musical West Side Story en speelde daarna in Miss Saigon en Fame de Musical.

Aida gaat op 21 oktober in première in het Fortis Circustheater in Scheveningen, de eerste try-out vindt
plaats op 3 oktober.

In de digitale beeldbank van het ANP zijn foto's opgenomen van de drie kandidaten.

VOOR MEER INFORMATIE:
Joop van den Ende Theaterproducties B.V., Public Relations & Voorlichting, Suzan Bloemscheer, (020) 3052 289. E-mail (suzan.bloemscheer@stageholding.nl)
www.musicals.nl

Elton John en Tim Rice's Aida is een co-productie van Disney Theatrical Worldwide en Joop van den Ende Theaterproducties

20 mrt 01 10:13