Politie Utrecht, Binnensticht: kleine kettingbotsing op A12

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-03-2001

Politiebericht Utrecht: Binnensticht. 09.50 uur
Aanrijding letsel

BUNNIK Maandagmiddag vond op de Rijksweg A12 ter hoogte van Bunnik een aanrijding letsel plaats waarbij drie voertuigen betrokken waren.

Omstreeks vijf uur reed een 24-jarige bestuurder uit Duitsland met zijn auto over de A12. Ter hoogte van Bunnik moest de man afremmen voor het verkeer dat voor hem reed. Achter de man reed een 32-jarige man uit Arnhem die eveneens zijn voertuig tijdig kon afremmen. Als derde bestuurder reed een 31-jarige man uit Eck en Wiel. De man zag geen kans meer zijn auto op tijd tot stilstand te brengen en reed vol tegen de achterkant van de 32-jarige man uit Arnhem die op zijn beurt tegen de 24-jarige bestuurder uit Duitsland reed.

Zowel de 31 jarige man uit Eck en Wiel als de 32-jarige man uit Arnhem liepen bij de aanrijding vermoedelijk nekletsel op. De slachtoffers moesten door de brandweer uit hun voertuig worden bevrijd en werden naar het UMC en Diaconessen ziekenhuis in Utrecht gebracht.

Snelheidscontrole

BILTHOVEN Op de Provincialeweg N234 heeft de politie maandagmorgen een snelheidscontrole gehouden. Tussen kwart over acht en kwart over elf werden 29187 voertuigen gecontroleerd.

In totaal kregen 64 bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 km/u. Een bestuurder reed met 113 km/u langs de controlepost.

Jeugdige winkeldief aangehouden

DRIEBERGEN Maandagmiddag kreeg de politie de melding dat er een jongen op heterdaad was aangehouden in verband met winkeldiefstal bij een winkel aan de Hoofdstraat.

Omstreeks half vier kwam een 12-jarige jongen uit Doorn de winkel binnen en liep enige tijd rond te kijken. Op het moment dat de jongen de winkel wilde verlaten ging het alarm af. Het personeel hield de jongen staande en ontdekte dat hij een geluidskaart van een computer bij zich had.

De jongen werd overgedragen aan de politie en meegenomen naar het bureau. Hier verklaarde hij de diefstal te hebben gepleegd.