Politie Utrecht, Rijn & Venen: pallets gestolen van bedrijf

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.20 uur
Pallets gestolen

MIJDRECHT Op maandag 19 maart deed een man aangifte van de diefstal van pallets vanaf het terrein van zijn bedrijf.

De 28-jarige man uit Utrecht bemerkte op maandag dat het afgelopen weekend ongeveer 300 europallets vanaf zijn bedrijfsterrein aan de Industrieweg waren weggenomen. Gezien de hoeveelheid weggenomen pallets moet dit met een grote vrachtwagen zijn gebeurd. De schade bedraagt meerdere duizenden guldens.

Doe nuchter rij alcoholvrij

LOENEN AAN DE VECHT / VREELAND De politie heeft in het kader van de alcoholcampagne Doe nuchter rij alcoholvrij op maandagavond 19 maart enkele alcoholcontroles gehouden.

Tussen half acht en half negen uur werd gecontroleerd op de Rijksstraatweg in Loenen aan de Vecht. 68 Bestuurders moesten een blaastest afleggen. Allen bliezen een `P` (Pass), hetgeen betekent dat geen van hen (teveel) had gedronken.

Op de Provincialeweg N201 in Vreeland werd van negen uur tot tien uur gecontroleerd. Hier moesten 97 bestuurders een blaastest uitvoeren. Zij bliezen allen een `P`.

Snelheidscontroles

MONTFOORT De politie heeft op maandag 19 maart op meerdere plaatsen snelheidscontroles uitgevoerd.

Tussen 10.35 uur en 11.35 uur werd gecontroleerd op de Provincialeweg N228. Van de 336 gecontroleerde bestuurders reden er 10 te hard. De maximum snelheid ter plaatse is 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 103 km/u.

Van 11.50 uur tot 12.50 uur werd op de Provincialeweg N204 gecontroleerd. 13 van de 290 gecontroleerde bestuurders reden harder dan de toegestane 80 km/u. De hoogst geconstateerde snelheid was 112 km/u.