Nieuwe fabriek DSM en JSR in Japan gereed

DSM

21 maart 2001

Nieuwe fabriek DSM en JSR in Japan gereed

Japan Fine Coatings Co., een 50/50 joint venture van DSM Desotech (Elgin, Illinois, USA) en JSR (Tokyo, Japan), heeft in Tsukuba (Japan) een nieuwe fabriek voor de vervaardiging van DeSolite® UV-uithardbare materialen voltooid.
Japan Fine Coatings beschikte al over een dergelijke fabriek. De nieuwe fabriek, die deze week feestelijk werd geopend, stelt het bedrijf in staat om te voldoen aan de snel groeiende vraag naar UV-uithardbare materialen op de Japanse markt. Voor DSM Desotech is dit de derde uitbreiding in drie jaar. In 1999 werd een fabriek in Hoek van Holland geopend en onlangs werd in Stanley (North Carolina, VS) een fabriekscomplex aangekocht.

De nieuwe fabriek in Tsukuba vergde een investering van circa EUR 35 miljoen. Bij de opening gaf Jan Paul de Vries, directeur van DSM Desotech, het volgende commentaar: "We zijn erg blij met deze nieuwe fabriek. Niet alleen omdat we nu kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar beschermende materialen voor optische vezels, maar ook omdat we met twee fabrieken onze klanten kunnen verzekeren van een constante aanvoer van product, ook in het geval van een aardbeving of andere natuurramp, die in Japan relatief vaak voorkomen."