Politie Zuidoost Brabant: Maatregelen mond- en klauwzeer

Datum nieuwsfeit: 21-03-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 21-03-2001 2ePersberichtwoensdag21maart2001

Politieberichten

Zuidoost Brabant: Maatregelen mond- en klauwzeer

De politie Brabant Zuid-Oost heeft woensdagmiddag een actiecentrum ingericht om het toezicht op het vervoersverbod van de mond- en klauwzeer te coördineren. Het actiecentrum werkt nauw samen met de AID, douane en koninklijke marechaussee. In de regio worden, naast de gebruikelijke surveillance, drie surveillance-eenheden ingezet om controle te houden op het vervoersverbod. Deze extra surveillance is 24 uur per dag. Het actiecentrum heeft steeds overleg met het Openbaar Ministerie en met burgemeester Van Maasakkers van Gemert. Hij is in deze regio de coördinerend burgemeester namens het regionaal college.

Eindhoven: Prostituee aangehouden
Woensdagmiddag omstreeks 14.55 uur is op de Edisonstraat een 45-jarige vrouw uit Eindhoven angehouden. Zij was aan het tippelen en lokte met wenkende bewegingen naar passerende automobilisten. De vrouw is na verhoor heengezonden. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Snelheidscontrole
Op de Gerwenseweg is woensdag tussen 8.30 en 11.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 637 passanten reden er 120 te snel. De topper was 75 km/u. 50 is daar toegestaan.

Geldrop: Twee verdachten mensensmokkel aangehouden Vorige week zijn in Geldrop twee mannen van 24 jaar oud aangehouden. Dat gebeurde in hun woning aan de Sluisstraat en de Kalanderstraat. Zij worden verdacht van mensensmokkel. In de woning aan de Sluisstraat werd een 24-jarige Irakees aangetroffen. De man was illegaal in Nederland. Hij zou door de twee verdachten naar Engeland gesmokkeld worden. Hij moest hiervoor ongeveer fl 5.500,= betalen. In de woning aan de Kalanderstraat werden tijdens de huiszoeking identiteitsbewijzen gevonden. Deze zijn mogelijk gestolen of vervalst. Hier wordt onderzoek naar gedaan. De twee verdachten zijn inmiddels voorgeleid in Den Bosch en in bewaring gesteld. Beiden verklaarden al ruim 20 illegalen naar Nederland en Engeland te hebben gesmokkeld. De zaak kwam aan het licht door een onderzoek elders in het land.

Waalre: Inbraak in horecazaak
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken bij een horecabedrijf aan Den Hof. De achterdeur is opengebroken en uit de kassas is ruim fl 2.000,= gepakt. De speelautomaat is opengebroken en daaruit is een onbekend bedrag aan munten gestolen.

Veldhoven: Snelheidscontrole
Woensdagmorgen tussen 8.40 en 11.05 uur is op de Dorpstraat een snelheidscontrole ge-houden. 766 Voertuigen zijn gecontroleerd. 50 Daarvan reden sneller dan 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 74 km/u.