Biologische boeren willen inenting tegen MKZ

Datum nieuwsfeit: 21-03-2001
Utrecht, 20 maart 2001

PERSBERICHT

Platform Biologica en de Federatie van Biologische Boeren bepleiten enten tegen Mond- en Klauwzeer (MKZ)

Platform Biologica en de daarbij aangesloten Federatie van Biologische Boeren bepleiten dat er nu geënt gaat worden tegen Mond- en Klauwzeer (MKZ) om verder dierenleed te voorkomen. Zij doen dit pleidooi na zorgvuldige afweging van belangen waarbij dierenwelzijn prevaleert boven export- en economische belangen.

Vanuit zijn uitgangspunten is de biologische landbouw gericht op extensivering en regionalisering van de productie. Het wereldwijd slepen met dieren en voedsel past niet daarbij. In de biologische landbouw ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen