Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 10.00 uur
Op heterdaad betrapt

MAARSSEN Een 35-jarige vrouw uit Utrecht is dinsdagmiddag 20 maart rond twee uur op heterdaad betrapt toen zij zonder te betalen met een doos diskettes een supermarkt in Maarssen verliet.

Een medewerker van de supermarkt hoorde het diefstalalarm afgaan, maar had al gezien dat de vrouw zonder te betalen de winkel wilde uitlopen. De medewerker kon de vrouw aanhouden en heeft de politie gebeld. De vrouw heeft een proces verbaal gekregen. Haar is voor een jaar de toegang tot de winkel ontzegd.

Alcoholcontrole

VINKEVEEN - Op 20 maart heeft de politie van kwart voor acht tot kwart over negen op de Provinciale weg N201 gecontroleerd op de rijden onder invloed. De 73 bestuurders die werden gecontroleerd konden allen doorrijden. De alcoholcontrole maakte onderdeel uit van de actie Doe nuchter, rij alcoholvrij.

Snelheidscontrole

WILNIS Bij een snelheidscontrole op de Oudhuijzerweg zijn twee bestuurders bekeurd wegens te hard rijden. Waar 50 km/ per uur is toegestaan, werden snelheden gemeten van 63 en 70 km. De bestuurder die 70 km reed, heeft zijn bekeuring van 140,00 direct betaald.

Dronken achter het stuur

WOERDEN - Een 35-jarige man uit Woerden is woensdagnacht omstreeks één uur aangehouden wegens het rijden onder invloed.

De bestuurder viel op door zijn rijgedrag en werd voor een blaastest meegenomen naar het bureau. Daar bleek de man een alcoholpromillage te hebben van 1,25. Met een proces verbaal van 900,00 kon de man een paar uur later het bureau verlaten.