BMC Software introduceert nieuw assesment tool

Datum nieuwsfeit: 21-03-2001

BMC Software, Sun Microsystems en PricewaterhouseCoopers ontwikkelen QoE-tool

Nieuwe tool meet en verbetert Quality of Experience (QoE) voor e-business

Amsterdam - 21 maart 2001 - BMC Software, toonaangevend aanbieder van e-business
systeembeheer oplossingen, introduceert samen met PricewaterhouseCoopers en Sun Microsystems een nieuwe assesment tool. Deze tool voor de 'on line learning community' is gericht op de Quality of Experience (QoE) van de eindgebruiker. De assessment tool - die is te vinden op www.qualityofexperience.org - meet en beoordeelt een website op zes verschillende vlakken: ontwerp van de site, functionaliteit van het klantenscenario, customer service, relatie met de onderneming, persoonlijk profiel en service level management. De website is gemaakt in samenwerking met Patricia Seybold Group en Summit Strategies en omvat verscheidene hulpmiddelen om klanten inzicht te geven in QoE, waaronder artikelen, onderzoek, een boekenlijst en links naar andere bronnen op het web. De QoE-tool is een on line 'self-assessment', ontworpen om de ervaring van eindgebruikers of klanten gedurende de interactie met de e-business site van een onderneming te evalueren. Het helpt klanten bij het effectief afzetten van de huidige interne QoE-processen ten opzichte van aanbevolen 'best practices'. De QoE self-assessment tool is - als onderdeel van de www.qualityofexperience.org website - gebaseerd op uitgebreid onderzoeksmateriaal dat is vergaard met behulp van wereldwijde surveys onder marketing executives en managers met customer care verantwoordelijkheden. Bij het afronden van de survey ontvangen gebruikers een persoonlijke grafische analyse van hun QoE-prestaties, waaronder een overall rating en vergelijking met de benchmark, een beschrijving van de aangetroffen QoE in de organisatie van de gebruiker en aanbevelingen en actieplannen voor het verbeteren van de overall prestaties.
Eén van de voornaamste onderdelen van de site is de Customers.com® Quality of Experience Benchmark van Patricia Seybold. "Klanten waarderen een ervaring die niet alleen plezierig is, maar hen ook helpt bij het snel en zeker afronden van hun taken", vertelt Patricia Seybold. "Hoe beter je de bedrijfsprocessen van de klant begrijpt, hoe hoger het QoE-niveau dat je kunt leveren."
Sun, PricewaterhouseCoopers en BMC Software zijn tevens mede-oprichter van de website www.nextslm.org. Deze site is gericht op service level management (SLM), dat de basis vormt voor het realiseren van effectieve QoE voor de klant. www.nextslm.org beschrijft op welke wijze effectief SLM afhankelijk is van IT of de service provider die de specifieke service biedt die de klant nodig heeft, wanneer hij het nodig heeft en waardevolle informatie levert over SLM best practices.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen en levert de meest complete systeembeheersoftware voor bedrijven die elektronisch zakendoen, maar ook gegarandeerde snelle implementatie. Deze Application Service Assurance-strategie verbetert de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties. Bedrijven kunnen deze beheermethodologie toepassen en daarmee hun klanten en partners laten zien dat zij een optimale service kunnen leveren door zich aan te melden voor BMC Software OnSite; een certificeringsprogramma met onder meer implementatieservices en regelmatige 'HealthChecks', uitgevoerd door BMC Software Professional Services. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2000 een omzet van ruim $1,7 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd op Schiphol-Rijk en het Nederlandse verkoopkantoor in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com

PricewaterhouseCoopers
PricewaterhouseCoopers Management Consulting Services helpt klanten bij het maximaliseren van hun bedrijfsprestaties door integratie van strategische verandering, procesverbeteringen en technologieoplossingen. Via een wereldwijd netwerk van vaardigheden en bronnen beheren de consultants complexe projecten met globale mogelijkheden en lokale kennis; van strategie tot implementatie.
PricewaterhouseCoopers (www.pwcglobal.com) is 's werelds grootste professional services-organisatie. De onderneming benut de kennis en kunde van meer dan 150.000 mensen in 150 landen om klanten te helpen bij het oplossen van complexe bedrijfsproblemen en voor het meetbaar verbeteren van de mogelijkheden om waarde op te bouwen, risico's te beheren en de prestaties te verhogen in een wereld met internetmogelijkheden. PricewaterhouseCoopers heeft betrekking op de leden die zijn aangesloten bij de wereldwijde PricewaterhouseCoopers organisatie.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: "We're the dot in .com". Sun behaalde een jaaromzet van $ 17.6 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Voor redactionele informatie:
BMC Software b.v. Influx PR