Microsoft introduceert optische muistechnologie

Datum nieuwsfeit: 21-03-2001

Microsoft introduceert 's werelds krachtigste optische muistechnologie

Eigen innovaties zorgen voor meer snelheid en controle over de muis

Schiphol-Rijk, 21 maart 2001 - Met de introductie van een geheel nieuwe, zelf ontwikkelde IntelliEye optische technologie blijft de Microsoft Hardware Group voorop lopen op het gebied van innovatieve desktoptechnologie. Immers, Microsoft's nieuwe IntelliEye optische sensorplatform biedt de dubbele precisie vergeleken met andere beschikbare optische technologieën.

"We wilden de best mogelijke gebruikservaring voor optische muizen realiseren, vandaar dat we onze nieuwe IntelliEye-technologie helemaal opnieuw hebben ontwikkeld," zegt Melinda Graetz, product manager van de muisproducten bij Microsoft. "De nieuwe sensor scant het bureaublad sneller dan elke andere muissensor en geeft klanten een ongeëvenaarde accuratesse."

De door Microsoft zelf ontwikkelde IntelliEye-technologie overtreft de prestaties van elke andere optische muis, die allemaal zijn gebaseerd op dezelfde chip, afkomstig van één producent. Waar de concurrentie maximaal 2.500 beelden per seconde haalt, legt de nieuwe IntelliEye-sensor 6.000 beelden per seconde vast. Hij biedt daarmee de meest vloeiende, precieze en snelle tracking tot nu toe.

"Klanten die kwaliteit en prestaties willen, zullen de voordelen van de tracking van de nieuwe IntelliEye-technologie op prijs stellen," stelt Graetz. "We werken nu aan de integratie van deze technologie in onze nieuwe optische producten, met en zonder draad, die dit najaar op de markt komen.

De nieuwe, krachtiger IntelliEye komt slechts twee jaar na de introductie van Microsoft's bekroonde optische muisproducten. Deze introductie markeerde de eerste belangrijke vernieuwing in de 30-jarige geschiedenis van de muis. Door het vervangen van het balmechanisme waarmee standaardmuizen zijn uitgerust - waardoor ook de muismat niet langer nodig is - heeft Microsoft een revolutie teweeg gebracht in de computermuis industrie, die sinds 1999 wereldwijd meer dan 5,5 miljoen optische muizen heeft verkocht.

De Microsoft Hardware Group richt zich op het ontwikkelen van producten met een buitengewoon ontwerp, kwaliteit en duurzaamheid, die het omgaan met de software vergemakkelijken en de interactie tussen gebruikers en hun PC's versterken.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software, diensten en Internet-technologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden met behulp van software, ongeacht op welke plaats, op welk moment en met welk apparaat.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de website van Microsoft Nederland, op pagina www.microsoft.nl/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.