IXOS verkoopt zijn aandelen in de serviceprovider memIQ

Datum nieuwsfeit: 22-03-2001

IXOS SOFTWARE AG

IXOS verkoopt zijn aandelen in de serviceprovider memIQ

IXOS verkoopt zijn aandelen in de serviceprovider memIQ aan zijn joint venture-partners

Bayerische Hypo- und Vereinsbank AG en Vodafone Deutschland GmbH kopen op gelijke voet IXOS-aandelen in de joint venture

München, Duitsland, 22 maart 2001 - IXOS SOFTWARE AG kondigde vandaag de verkoop aan van zijn aandeel van 31% in de serviceprovider memIQ. Met terugwerkende kracht tot 1 januari 2001 zijn Bayerische Hypo- und Vereinsbank AG en Vodafone Deutschland GmbH overeengekomen de IXOS-aandelen in de joint venture memIQ aan te kopen voor 3,5 miljoen Euro. Bovendien zal de softwarelicentieovereenkomst met memIQ worden geannuleerd en zal de concurrentieovereenkomst worden afgekocht voor 2,0 miljoen Euro in cash.

IXOS maakte op 15 juni 2000 zijn plan bekend om de serviceprovider memIQ AG op te richten als een joint venture met Bayerische Hypo- und Vereinsbank AG en Vodafone Deutschland in München. Het is de doelstelling van memIQ om klanten de mogelijkheid te bieden vertrouwelijke digitale documenten via internet te beheren. De nieuwe IXOS-strategie is gericht op eBusiness-documentoplossingen voor zakelijke klanten. In plaats van B2C-activiteiten zal het bedrijf zich voortaan uitsluitend concentreren op B2B-activiteiten.

De Raad van Bestuur

Contact: