Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Innoplan 2000 start wervingsplan voor de jeugd

Datum nieuwsfeit: 22-03-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

INNOVAM GROEP

Innoplan 2000 start wervingsplan voor de jeugd

Innoplan 2000 start wervingsplan voor de jeugd

Innoplan 2000 maakt zich op voor nieuwe instroom tweewielerbranche

Nieuwegein, maart 2001 - Innoplan 2000 is een project dat is gestart om te komen tot een beter imago en verhoogde herkenbaarheid van de opleidingen voor de tweewielerbranche. Het Plan dat ontwikkeld is in opdracht van de stichting OOMT, is ter opwaardering van de opleidingen en trainingen, verbeteren van het imago en werving van leerlingen en medewerkers voor de tweewielerbranche. Om dit laatste te realiseren is Innoplan 2000 een apart wervingsplan voor de jeugd gestart.

Werving via bedrijven
De technische ontwikkelingen in de tweewielerbranche gaan snel en daarom is de werving van nieuwe mensen een noodzaak. Het doel van Innoplan 2000 is daarom onder meer het imago van de tweewielerbranche te verbeteren en meer scholieren voor dit technische beroep interesseren. Om dit doel te realiseren is er gekozen voor een aanpak via het kanaal van de bedrijven. Middels onderzoek door de branche is vastgesteld dat één ieder die interesse heeft in het vak bekend is in de winkel en/of werkplaats.

Carrièremogelijkheden binnen de tweewielerbranche Speciaal voor Innoplan 2000 is er de brochure Voor het fijnere werk ontwikkeld. Hierin worden de profielen van de beroepen in de tweewielerbranche nauwkeurig uitgewerkt. De brochure is bedoeld om jongeren enthousiast te maken voor de branche en vertelt de voordelen en carrièremogelijkheden binnen de tweewielerbranche. Het grootste deel van de brochures wordt verspreid onder de tweewielerbedrijven (leden van BOVAG en NCBRM) die de brochure aan geïnteresseerden uit kunnen delen. Daarnaast is er een mailing verstuurd aan de bovenbouwdocenten VMBO en aan alle ROC-docenten fiets- en bromfietstechniek.

Wervingsmiddelen
Door middel van een antwoordcoupon bestaat er de mogelijkheid een video en/of het Powerboek te bestellen. De video volgt een leerling fietstechnicus zowel op het werk als op school. Op deze manier krijgt de kijker een heel gedetailleerd beeld van hoe het is om in de branche te werken en welke weg je daarvoor moet bewandelen. Het Powerboek geeft een overzicht van alle overige beroepen en opleidingen in de mobiliteitsbranche.


- Einde persbericht -

Noot voor pers (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie