Update onderzoek EC overname Samas door Buhrmann

Datum nieuwsfeit: 22-03-2001
Bron: Buhrmann NV
Not for release, publication or distribution in or into the United States, Canada or Japan.
This announcement does not constitute an offer of Buhrmann shares. Any such offer will be made solely on the basis of the information contained in the prospectus.

Datum 22 maart 2001
Nummer 009

UPDATE ONDERZOEK EUROPESE COMMISSIE MET BETREKKING TOT OVERNAME SAMAS-KANTOORBENODIGDHEDENDIVISIE

Op 22 december 2000 heeft Buhrmann aangekondigd dat met Samas-Groep NV overeenstemming bereikt was over de overname van haar divisie kantoorbenodigd-heden voor een koopprijs van EUR 320 miljoen. Sindsdien heeft met de Europese Commissie in Brussel overleg plaatsgevonden over de mededingingsaspecten van de transactie. De Commissie heeft in het bijzonder gekeken naar de positie van de nieuwe combinatie op de zakelijke markt voor kantoorproducten in Nederland. De voortgang van het overleg is bemoeilijkt door de beperkte beschikbaarheid van onafhankelijke gegevens over de zakelijke kantoorartikelenmarkt in Nederland.

Om toch op korte termijn de transactie te kunnen effectueren, heeft Buhrmann additionele informatie aangereikt en wij hopen dat de transactie in goed overleg met de Europese Commissie omstreeks half april kan worden afgerond.

Noot voor redacties