CNV Spoorwegen start kort geding tegen NS-directie

Datum nieuwsfeit: 22-03-2001

CNV BEDRIJVENBOND

CNV Spoorwegen start kort geding tegen NS-directie

CNV Spoorwegen daagt de NS-directie inkort geding voor de rechter. Inzet is opschorting van de procesvereenvoudiging tot na 10 juni aanstaande, conform het interim-advies van de bemiddelaars Blankert en Stekelenburg van jongstleden dinsdag. Voor elke dag dat de NS-directie het eventuele vonnis van de president van de Utrechtse Rechtbank negeert eist de bond een dwangsom van 1 miljoen gulden.

Op dit moment is nog niet bekend wanneer het kort geding zal dienen. Het gaat om een zitting op zo kort mogelijke termijn, afhankelijk van de agenda van de Rechtbankpresident.

Volgens CNV Spoorwegen is het punt bereikt dat de ultieme juridische middelen moeten worden gebruikt om de NS-directie tot inkeer te brengen. Mocht de president van de Utrechtse Rechtbank de eis van de vakbond niet willen volgen dan ziet ook CNV Spoorwegen zich genoodzaakt om over te gaan tot publieksvriendelijke acties.

Meer inlichtingen:
Wyb Kusters (vakgroepbestuurder): 06 - 53 44 65 85. Wouter de Jong (persvoorlichter): 06 - 53 19 22 66.

Houten, 22 maart 2001

22 mrt 01 18:59