GTI Limburg legt het werk neer

FNV Bondgenoten

FNV: GTI Limburg legt het werk neer

GTI Limburg legt het werk neer

De werknemers van GTI in het zuiden van het land (Geleen, Heerlen, Maastricht en Sittard), leggen vrijdag 23 maart a.s. het werk voor 24 uur neer. Aangezien de CAO-onderhandelingen in de sector Metaal & Techniek nog altijd muurvast zitten, blijven stakingen onverminderd doorgaan. Op 7 februari jl. legde de werkgeversorganisatie een eindbod op tafel, dat werd afgewezen door vakbonden en leden. De werknemers van GTI staken morgen voor een goede CAO.

Plaats: Fortuna Stadion te Sittard, Milaanstraat 120 Tijd: 09.00 uur, aanvang stakingsvergadering Datum: Vrijdag 23 maart 2001

In Sittard verwacht FNV Bondgenoten ongeveer 300 stakers. Wouter Waleson, CAO-coördinator en hoofdbestuurder van de bond, zal de stakers toespreken.

Ook op andere plekken in Nederland wordt morgen gestaakt. In totaal wordt in 23 bedrijven het werk neergelegd. Onder andere in Leeuwarden, Raalte, Almelo, Zeist, Amsterdam, Alpen a/d Rijn, Zaandam, Dordrecht, Vlissingen, Goes, Middelburg en Doetinchem.

Morgen sluiten de werknemers, die het werk neerleggen, de derde stakingsweek af. In de afgelopen week heeft in 71 bedrijven het werk stilgelegen. Verschillende werkgevers beweren dat er inmiddels wordt onderhandeld, om zo stakingen bij het eigen bedrijf te voorkomen. Maar de vakbonden zijn niet uitgenodigd om te praten.

Voor meer informatie:

Rutger Meijer, actie-coördinator FNV Bondgenoten: 030-2738484 of 06-22973940 Petra Bolster-Damen, bestuurder FNV Bondgenoten: 0495-433149 of 06-51599208 Inge Freriksen, persvoorlichter FNV Bondgenoten: 030-2738257 of 06-51405811

22 mrt 01 15:16