C. Boonstra benoemd in Raad van Commissarissen ABN AMRO

Press Room
Amsterdam, 23 maart 2001

C. BOONSTRA BENOEMD IN RAAD VAN COMMISSARISSEN ABN AMRO

ABN AMRO maakt bekend dat haar Raad van Commissarissen heeft besloten C. Boonstra met ingang van 10 mei 2001 te benoemen tot commissaris.

De heer Boonstra (1938) is sinds 1996 president en voorzitter van de Raad van Bestuur en de Groepsraad van de Koninklijke Philips Electronics NV. Daarvoor was hij onder andere president en Chief Operations Officer van Sara Lee.

Eveneens met ingang van 10 mei 2001 worden prof. ir. W. Dik, S. Keehn, drs. C.H. van der Hoeven en ir. M.C. van Veen herbenoemd als commissaris. Mr. R. J. Nelissen, ir. J.M.H. van Engelshoven en mr. R. Hazelhoff treden terug uit de Raad van Commissarissen vanwege het bereiken van de gestelde leeftijdsgrens.

Per 10 mei 2001 bestaat de Raad van Commissarissen van ABN AMRO uit dertien leden: Jhr. mr. A.A. Loudon (voorzitter), mr. H.B. van Liemt (vice-voorzitter), mr. W. Overmars, prof. ir. W. Dik, S. Keehn, drs. C.H. van der Hoeven, ir. M.C. van Veen, A. Burgmans, mw. drs. L.S. Groenman, Baron D.R.J. de Rotschild , mw. dr. T.A. Maas-De Brouwer, mr. P.J. Kalff en C. Boonstra.

Perscontacten:Jochem van de Laarschot, 020-6295207

ABN AMRO Bank N.V.