Macintosh Retail Group koopt 6,18% eigen aandelen

NPM Capital NV

23 maart 2001, Maastricht

Macintosh Retail Group koopt 6,18% eigen aandelen

Macintosh Retail Group deelt mede 488.683 eigen aandelen (6,18% van het geplaatste aandelenkapitaal) in te kopen van aandeelhouder NPM Capital NV. De prijs die per aandeel wordt betaald bedraagt EUR 20,25. Het voornemen bestaat om de betreffende aandelen in te trekken. De nettowinst uit gewone bedrijfsuitoefening 2000 per aandeel komt daardoor uit op EUR 2,49 (was EUR 2,34).

Macintosh Retail Group deelt mede overeenstemming te hebben bereikt over de inkoop van het volledige belang dat door NPM Capital NV in de vennootschap wordt gehouden. Dit betreft 488.683 aandelen oftewel 6,18% van het geplaatste aandelenkapitaal. De transactie zal heden worden geëffectueerd tegen een prijs per aandeel van EUR 20,25. Aan de op 25 april 2001 te houden Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal worden voorgesteld de betreffende 488.683 aandelen in te trekken. Het aantal uitstaande aandelen wordt daarmee teruggebracht van 7.906.389 tot 7.417.706. De op basis van het nieuwe aantal aandelen berekende nettowinst uit gewone bedrijfsuitoefening 2000 per aandeel bedraagt EUR 2,49 (was: EUR 2,34).

De Raad van Bestuur komt met deze transactie tegemoet aan de vaker geuite wens van aandeelhouders om de sterke balanspositie van Macintosh Retail Group mede in te zetten voor de inkoop van eigen aandelen. Hierdoor wordt de winst per aandeel verhoogd.De strategie van Macintosh Retail Group blijft gericht op een verdere omzetgroei, zowel autonoom als door acquisities. Met een eigen vermogen van 34,1% van het balanstotaal en een garantievermogen van 40,1% beschikt Macintosh Retail Group ook na inkoop over voldoende financiële ruimte voor het doen van acquisities.
De koopprijs van de aandelen zal worden voldaan uit de beschikbare kasmiddelen.

Voor nadere informatie:
Mr. P.T.A. Hünen: tel: 043 - 3280725