Wethouders CDA en GroenLinks presenteren 'Een nieuwe lente'

GroenLinks Tweede-Kamerfractie Nieuwsbrief 16 maart 2001 10:14

Presentatie 'Een nieuwe lente'

(16 maart 2001)

Op vrijdag 23 maart presenteren twaalf wethouders van CDA en GroenLinks een politiek essay onder de titel 'Een nieuwe lente'. De wethouders zullen de eerste exemplaren van het boekje overhandigen aan de fractievoorzitters in de Tweede Kamer van het CDA, Jaap de Hoop Scheffer, en van GroenLinks, Paul Rosenmöller.

De wethouders hebben elkaar gevonden in hun ongenoegen over het dominante denken in het openbaar bestuur 'met zijn onmiskenbare nadruk op een terugtredende overheid, privatisering en marktwerking'. Als lokale bestuurders die dagelijks met de problemen van de moderne samenleving in de weer zijn, kunnen zij daar steeds minder mee uit de voeten.

Op vrijdag 23 maart zullen de Rotterdamse wethouders Sjaak van der Tak (CDA) en Herman Meijer (GroenLinks) het essay nader toelichten. Zij overhandigen de eerste exemplaren aan de twee fractievoorzitters, die kort zullen reageren. Daarna is er gelegenheid tot het stellen van vragen aan de wethouders die het essay ondertekend hebben.

De perspresentatie begint om 10.30 uur in de Van der Poel-zaal in Nieuwspoort en duurt tot ± 11.30 uur.