Atos Origin kiest Baltimore SureWare voor veilig betalen

Datum nieuwsfeit: 23-03-2001

Atos Origin kiest Baltimore SureWare voor End-to-End Secure Payment Services

Amsterdam, 23 maart 2001 - Baltimore Technologies (NASDAQ:BALT (quotes.nasdaq.com/quote.dll?page=multi&mode=stock&symbol=BALT) ;Londen:BLM (quote.bloomberg.com/analytics/bquote.cgi?ticker=blm&view=bq&where=qu ote&version=front.quote.uk.cfg), heeft vandaag bekendgemaakt dat Atos Origin, een grote Europese IT-Service Provider en toonaangevend in Duitsland op het gebied van systemen voor elektronische betaling, Baltimore SureWare Keyper heeft gekozen voor het toevoegen van hardware security functionaliteit aan hun electronic cashless payment systeem, POSEIDON OLTP.

Baltimore SureWare Keyper maakt het beheer van cryptografische sleutels mogelijk voor de controle van de vertrouwelijkheid, authenticiteit en integriteit van financiële transacties. SureWare Keyper stelt System Integrators in staat applicaties te ontwikkelen die gebruik maken van een onafhankelijk geaccrediteerd, high-assurance security platform. De toepassing door Atos Origin van Baltimore SureWare Keyper leidt tot een veel grotere mate van beveiliging van alle financiële transacties die via hun betalingssystemen worden uitgevoerd.

Peter Ortmann, Product Manager van IT Security bij Atos Origin zegt, "Beveiliging is waar alles om draait in het betalingsproces. We hebben Baltimore gekozen als leverancier van security hardware, omdat zij een flexibele en zeer geavanceerde oplossing bieden die kan worden toegepast in tal van applicaties. Door het zeer vertrouwelijke karakter van onze business moet ons beveiligingssysteem de allerhoogste mate van zekerheid kunnen garanderen en Baltimore SureWare Keyper voldeed aan onze zeer zware prestatie-eisen."

"Wij zijn zeer verheugd dat Atos Origin heeft gekozen voor SureWare Keyper voor haar verbeterde IT betalingsnetwerk. We zien dit als een belangrijke bevestiging van onze next generation e-security hardware en het zorgt voor een verdere versterking van onze positie als het gaat om de levering van beveiligingssystemen voor de financiële markt," aldus Frank Brandenburg, Director Business Development in Duitsland voor Baltimore Technologies.

De eisen die worden gesteld aan de verwerking van transacties met betaalkaarten worden steeds hoger. Het type betaling en de wijze van betaling (credit, debet, prepaid / elektronische portemonnee), nieuwe technologieën zoals smart cards en intelligente procedures waarbij gebruik wordt gemaakt van private label cards, stellen steeds hogere eisen aan de verwerkingssystemen. Het POSEIDON OLTP systeem wordt geïnstalleerd in grote EFT/POS netwerken, door banken en e-service providers, en door proprietary gebruikers in de commerciële sector, door het openbaar vervoer en in de minerale oliesector. Het systeem, dat nu dus is uitgebreid met beveiligingsvoorzieningen van Baltimore SureWare Keyper, is zodanig flexibel dat het voldoet aan de uiteenlopende eisen van de verschillende sectoren en klanten.

Het Baltimore SureWare aanbod van hardware security producten staat voor de meest betrouwbare, high-assurance security prestaties in hun klasse. Baltimore SureWare omvat onder andere Baltimore's Advanced Configurable Crypto Environment (ACCE) waarmee een grote verscheidenheid aan beveiligde hardware producten kan worden ontwikkeld vanuit een gemeenschappelijke basis, waardoor de integratie kan worden versneld en een hoge mate van schaalbaarheid is gegarandeerd.

Over Baltimore Technologies
Baltimore Technologies ontwikkelt en verkoopt producten en services op het gebied van beveiliging en stelt bedrijven in staat betrouwbare, veilige systemen te ontwikkelen voor e-business, het Internet en mobile commerce. Haar productaanbod omvat een grote verscheidenheid aan Public Key Infrastructure (PKI) producten en services, beheeroplossingen voor toegang en autorisatie, draadloze e-security, cryptografische toolkits, producten voor content security, beveiligingsapplicaties en cryptografische hardware. De wereldwijde professional services organisatie van Baltimore biedt talrijke supportmogelijkheden op het gebied van consulting, training en implementatie aan klanten over de hele wereld. Baltimore Technologies verkoopt haar oplossingen wereldwijd, zowel rechtstreeks als via het TrustedWorld partner programma. TrustedWorld staat voor tal van wereldwijd toonaangevende technologiebedrijven en een grote verscheidenheid aan wereldwijde, regionale en lokale business alliance partners.

Baltimore Technologies heeft wereldwijd meer dan 1200 medewerkers in dienst en opereert vanuit 38 steden - de belangrijkste kantoren zijn gevestigd in Dublin, Ierland; Londen, Groot-Brittannië; Boston, USA en Sydney, Australië. Baltimore Technologies plc is een open NV die is genoteerd aan de NASDAQ (BALT) en de Beurs van Londen (BLM).

Voor meer informatie en persberichten over Baltimore Technologies kunt u een bezoek brengen aan www.baltimore.com.

Over Atos Origin
Atos Origin, een toonaangevende e-services provider, stelt haar klanten in staat hun doelstellingen om te zetten in value-driven resultaten door middel van een effectief gebruik van e-business en IT oplossingen. De 27.000 medewerkers van het bedrijf leveren innovatieve oplossingen en een uitgebreide industriële ervaring voor een beter beheer van de complete value netwerken van bedrijven en organisaties. Atos Origin is momenteel actief in meer dan 30 landen verspreid over de hele wereld en had in 1999 een omzet van EUR 2,8 miljard.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gemma Robertson/ Dennis Doodeman
Text 100 B.V.
Tel: 020 530 43 48/ 020 530 43 45
E-mail: (gemmar@text100.nl) / (dennisd@text100.nl)

Baltimore Technologies en Telepathy zijn handelsmerken van Baltimore Technologies plc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Bepaalde uitspraken die niet berusten op historische feiten, met inbegrip van bepaalde uitspraken in dit document, kunnen toekomstgericht van aard zijn. Dergelijke toekomstgerichte uitspraken zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren die ertoe kunnen leiden dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en verrichtingen van het bedrijf aanzienlijk verschillen van enigerlei toekomstige resultaten, prestaties en verrichtingen die aan genoemde toekomstgerichte uitspraken ontleend zouden kunnen worden.