Inzet kort geding CNV tegen NS dwangsom 1 miljoen per dag

Datum nieuwsfeit: 24-03-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Spoorwegen is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

23-03-2001

Kort geding: "Dwangsom van 1 miljoen gulden per dag"

CNV Spoorwegen daagt zaterdag 24 maart om 13.00 uur de NS-directie in kort geding voor de rechter. Inzet is opschorting van de procesvereenvoudiging tot ná 10 juni aanstaande, conform het interim-advies van de bemiddelaars Blankert en Stekelenburg van jongstleden dinsdag. Voor elke dag dat de NS-directie het eventuele vonnis van de president van de Utrechtse Rechtbank negeert eist de bond een dwangsom van 1 miljoen gulden.

Volgens CNV Spoorwegen is het punt bereikt dat de ultieme juridische middelen moeten worden gebruikt om de NS-directie tot inkeer te brengen. Mocht de president van de Utrechtse Rechtbank de eis van de vakbond niet willen volgen dan ziet ook CNV Spoorwegen zich genoodzaakt om over te gaan tot publieksvriendelijke acties.

Houten, 22 maart 2001

Nadere inlichtingen:

Wyb Kusters (vakgroepbestuurder):
Wouter de Jong (persvoorlichter):