Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 13.30 uur
Brandlucht in flat

IJSSELSTEIN Op vrijdagmiddag rond 13.30 uur ontving de Politie de melding dat door bewoners een sterke brandlucht werd geroken in de flatwoningen aan de Nederlandlaan. Na onderzoek bleek dat de brandlucht uit een woning kwam, hier was echter niemand thuis. De Politie heeft de voordeur opengebroken, maar trof geen open vuur.

De te hulp ingeroepen brandweer constateerde dat er mogelijk kortsluiting was ontstaan in de meterkast en daardoor iets verschroeide. Voor de zekerheid werden alle stoppen uit de kast verwijderd. De woningbouw is in kennis gesteld.

Ongeval met letsel

IJSSELSTEIN Op vrijdagmiddag rond 12.30 uur is een echtpaar uit IJsselstein op de Touwlaan ter hoogte van de Oranje Nassaubrug over de kop geslagen met hun invalidenvoertuig. Hierbij liepen de 74-jarige man en de 73-jarige vrouw onbekend letsel op. De 74-jarige bestuurder had een uitwijkmanoeuvre gemaakt en was daarbij van het talud van de brug gereden. Hierbij was het voertuig over de kop geslagen en op de zijkant tot stilstand gekomen.

Toen de te hulp geschoten Politie bij het voertuig kwam, bleken de portieren niet open te kunnen en daarom werd de achterruit ingeslagen. Het echtpaar was aanspreekbaar. Het ambulancepersoneel heeft de slachtoffers uit de wagen gehaald en per ambulance naar het Anthonius ziekenhuis vervoerd.

Vechtpartij

NIEUWEGEIN In de nacht van vrijdag op zaterdag kwamen rond 01.00 uur een groep jongeren bij het bureau Nieuwegein melden dat er gevochten was tussen hun vrienden en een onbekende andere groep jongeren. Dit zou plaats hebben gevonden op een parkeerplaats op de Weverstede. Een 16-jarige jongen uit IJsselstein had licht letsel opgelopen aan zijn gelaat.

De Politie heeft op de Weverstede en in de omgeving uitgekeken naar de andere groep, maar deze niet meer aangetroffen. De aanleiding voor de vechtpartij is nog onbekend. De jongeren tussen de 15 en 17 jaar komen later in het weekend aangifte doen.