Klassiek voor jong en oud in Buren

Datum nieuwsfeit: 24-03-2001

Januari 2001

Klassiek voor jong en oud

Zaterdag 24 maart 2001 - 20.00 uur

Op 24 maart aanstaande zal in de St Lambertuskerk in Buren Gld een klassiek concert worden gegeven door het Don Banks Trio. Dit trio bestaat uit hoorniste Helen MacDougall, Aljosja Buijs, piano en Kees Hilhorst, viool. De musici van het trio hebben als solist en als spelers in gerenommeerde ensembles al hun sporen verdiend. De violist Kees Hilhorst is in Geldermalsen en omgeving voor velen geen onbekende, omdat hij hier al sinds 1993 vioolles geeft.

In het programma spelen onder anderen vergiftigde paddestoelen, een wilde autorit en een siberische sprookjesvertelster een rol. Er is het verrassende "when suddenly" van Matheson, speciaal voor het Don Banks trio geschreven, het prachtige hoortrio van Mozart en het swingende en sfeervolle hoorntrio van Don Banks.

Het concert, met door de musici gegeven toelichting over de muziek en de instrumenten, zal daarom voor jong en oud een belevenis zijn.

Voorafgaand aan het concert is koffie en thee verkrijgbaar in de kerk. De kerk is open vanaf 19.30 uur.

Kaarten zijn te koop voor aanvang in de kerk of bij het VVV Buren, Herenstraat 18 in Buren.

Wij verzoeken u vriendelijk bovenstaand persbericht op te nemen Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de stichting Muziek in Buren / Marceline Loudon 0344 - 57 27 53.

Een (digitale) foto is beschikbaar.

stichting Muziek in Buren

Rodeheldenstraat 24 - 4116 BB Buren