Uitslaande brand in Venlo

Datum nieuwsfeit: 25-03-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 25-03-2001 Mediabericht 25 maart (01.30 uur)

VENLO - Uitslaande brand

VENLO - Een uitslaande brand heeft rond 22.30 uur een garagebedrijf aan de Kaldenkerkerweg in de as gelegd. Er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. De brandweer heeft uit voorzorg voor overslaan van het vuur de belendende percelen natgehouden. De woningen zijn ontruimd en de bewoners uit deze panden zijn tijdelijk elders ondergebracht. Bij de brand zijn geen giftige stoffen vrijgekomen. De technische recherche van de politie start zondagmorgen met een onderzoek naar onder meer de mogelijke oorzaak van de brand. Nadat het sein brand meester werd gegeven rond 00.30 uur, konden de bewoners weer terug naar hun huizen. Salvage is ingeschakeld in verband met rook- en waterschade van de panden. Tijdens de brand zijn de Kaldenkerkerweg en de Vierpaardjes door de politie afgezet en afgesloten voor verkeer. Over het totale schadebedrag is op dit moment nog niets bekend.