Marktpartijen positief over Regeling Duurzame Energie

Datum nieuwsfeit: 25-03-2001
Novem

25-Mar

Marktpartijen positief over nieuwe Energie Premie Regeling voor Duurzame Energie

Veel vragen en antwoorden, maar ook levendige discussie: dat waren de ingredienten van de op 15 februari jl door Novem georganiseerde voorlichtingsbijeenkomst Duurzame Energie in de Energie Premie Regeling.

De 130 bezoekers met interesse voor zonnepanelen (pv), zonneboilers en warmtepompboilers werden geïnformeerd over zowel de achtergrond en werkwijze van de Energie Premie Regeling als over combinaties en verschillen met Novem subsidies.

Marktpartijen blijken zeer positief over de nieuwe regeling. Toch kwamen tijdens de discussie ook negatieve aspecten naar voren. Het ontbreken van zekerheid over de hoogte van de premie op het moment van de investeringsbeslissing is voor veel marktpartijen onacceptabel. Ondanks de aantrekkelijke premies menen zij dat hierdoor zelfs het aantal toegepaste zonnepanelen in grotere nieuwbouwprojecten zal afnemen.

Voor meer informatie over de regeling kunt u terecht op www.novem.nl en www.zon-pv

Bron: Novem

P0113DS1