Dierenartsen voor vaccinatie dierentuindieren

Datum nieuwsfeit: 26-03-2001

KNMVDIERGENEESKUNDE

Dierenartsen voor vaccinatie dierentuindieren

De Nederlandse dierenartsen, verenigd in de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD), vinden dat het vrijwillig preventief vaccineren van dierentuindieren tegen mond- en klauwzeer (MKZ) onder bepaalde voorwaarden, onder andere sluitende identificatie en registratie, in Europees verband moet worden toegestaan. De KNMvD stelt zich op dit standpunt omdat zij het onacceptabel vindt dat zeldzame, soms zelfs bedreigde dieren niet door middel van een vaccinatie mogen worden beschermd tegen MKZ, omwille van de economische belangen die zijn gemoeid met de veehouderij.

Overigens achten de Nederlandse dierenartsen alle evenhoevigen in Nederland beschermwaardig ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen