Applix verkoopt VistaSource aan Parallax Capital Partners

Datum nieuwsfeit: 26-03-2001

Applix verkoopt VistaSource aan Parallax Capital Partners

Leusden, 26 maart 2001 - Applix Inc., aanbieder van software voor CRM en Business Intelligence, heeft met Parallax Capital Partners in Irvine, Californië een akkoord bereikt over de verkoop van zo goed als alle bezittingen van VistaSource Inc. voor een niet nader genoemd bedrag. VistaSource is een volledige dochtermaatschappij van Applix. Parallax Capital Partners is van plan alle medewerkers van VistaSource over te nemen en de activiteiten van VistaSource voort te zetten. De transactie zal op 31 maart aanstaande worden afgerond. Na de verkoop zal Applix een minderheidsbelang in de nieuwe dochteronderneming van Parallax behouden.

Alan Goldsworthy, president en CEO van Applix, zei over de verkoop: "VistaSource heeft met de systeemsoftware voor Linux een uitstekend marktpotentieel. Applix heeft bijna twintig jaar ervaring met het ontwikkelen van innovatieve technologieën. Door de afstoting van VistaSource kan Applix zich concentreren op haar voornaamste strategie, namelijk het aanbieden van softwareoplossingen voor customer analytics en business planning." Goldsworthy zei verder: "Wij zijn verheugd dat wij een transactie hebben gedaan met een strategische partij die de noodzakelijke bedrijfsmiddelen zal inzetten om de competenties van VistaSource verder te ontwikkelen."

Applix
Applix B.V. te Leusden is aanbieder van Demand Chain Management (DCM) oplossingen. Hierin staat het continu meten van de wensen en behoeften van klanten centraal. De gehele organisatie van de klant kan over deze informatie beschikken om de juiste beslissingen te nemen. De kracht van DCM is de combinatie van eCRM en Business Intelligence. Applix biedt onder de naam iEnterprise haar iCRM-software aan. iEnterprise ondersteunt, stroomlijnt en analyseert alle horizontale business processen waaronder marketing, sales, service en helpdesk. Als analysetool levert het bedrijf iPlanning.
Applix B.V. heeft zelf iITSM ontwikkeld dat gebaseerd is op de ITIL-methodiek. iITSM is een gestandaardiseerde Service Managementoplossing die eenvoudig kan worden aangepast aan specifieke behoeften. Afnemers van Applix komen voornamelijk uit de financiële en zakelijke dienstverlening, de telecomsector, industriële productiebedrijven, (semi-)overheid, de zorgsector en de agrarische sector.

Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft tevens vestigingen in Canada, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zwitserland, Australie en Singapore. Via partners is Applix vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.com.

Noot voor redacties