Politieberichten Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-03-2001

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.45 uur
Winkeldievegge aangehouden

NIEUWEGEIN Op zondagmiddag 25 maart is een vrouw voor winkeldiefstal aangehouden.

Omstreeks drie uur betrapte een medewerker van een winkel in Cityplaza een vrouw op de diefstal van een broek. Toen de vrouw door de medewerker werd aangehouden, verzette zij zich, waarbij ze een busje met traangas liet vallen.

De verdachte vrouw, 23 jaar oud en afkomstig uit Rotterdam, werd door politiemensen overgebracht naar het politiebureau. Zij bekende de diefstal van de broek. Tevens bekende ze de eigenaresse van het busje traangas te zijn. Voor zowel de diefstal van de broek als voor het in haar bezit hebben van een busje traangas is proces-verbaal tegen haar opgemaakt.

Gordelcontrole

NIEUWEGEIN De politie heeft op zondagmiddag en -avond 25 maart op diverse plaatsen toezicht gehouden op het dragen van de autogordel.

Negen bestuurders maakten geen gebruik van de autogordel en kregen een bekeuring van f 90,- . Tevens werd een ouder bekeurd (ook f 90,-) voor het feit dat zijn kind geen gebruik maakte van de autogordel.

Diefstal uit garagebedrijf

NIEUWEGEIN Op zondagavond 25 maart zijn bij een garagebedrijf aan de Ambachtsweg twee auto`s weggenomen.

Rond half elf werd de ruit van het garagebedrijf vernield en werd een schuifpui opengeschoven. De verdachten hebben een auto verplaatst en vervolgens twee auto`s weggenomen. Beiden waren ongeveer één jaar oud en vertegenwoordigden een waarde van meerdere tienduizenden guldens. Door de politie wordt een onderzoek naar deze inbraak ingesteld.