Danny de Munk is nieuwe ster in musical Elisabeth

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

Danny de Munk is nieuwe ster in musical Elisabeth

Gisteravond debuteerde Danny de Munk, in aanwezigheid van vele enthousiaste fans, als Luigi Lucheni in de musical Elisabeth. Hij neemt de komende vier maanden de rol over van Wim van den Driessche die op 26 maart begint met de repetities voor de nieuwe Nederlandse musical Rex van Ad van Dijk en Koen van Dijk.

Ook Annette Nijder is de komende maanden te zien in Elisabeth. Zij speelt sinds 1 maart de rol van Aartshertogin Sophie, omdat ook Doris Baaten voor de productie Rex is gevraagd. Zij startte haar loopbaan bij Cabaret Vangrail, was een van de oprichters van theatercollectief Hare Majesteit en speelde verschillende gastrollen bij toneelgroep Theater in Arnhem. Haar eerste musical was Publiek van Seth Gaaikema en Bob Zimmerman, waarna hoofdrollen volgden in de musical De Koopman van Amsterdam en Chicago (de rol van Roxy) bij het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Afgelopen seizoen was zij de vrouw van Tsjechov in de gelijknamige musical.

Danny de Munk zal de Lucheni-rol gemiddeld zes keer per week spelen; Antonie Kamerling is de 'alternate' voor de overige voorstellingen. De definitief laatste voorstelling van Elisabeth vindt plaats op 22 juli aanstaande. Luigi Lucheni vormt als verteller de rode draad door deze musical. Met zijn cynische en volkse opmerkingen weet hij het publiek regelmatig aan het lachen te krijgen. Maar Lucheni is ook de historische persoon die de Oostenrijkse keizerin op 10 september 1898 in Genève midden op straat een fatale dolksteek toediende.

Danny de Munk debuteerde als musicalster in Les Misérables. Op dit moment is hij ook te zien met Simone Kleinsma, Claudia de Graaf en Henk Poort in Musicals in Concert. In dit programma brengen de vier solisten een selectie uit de hoogtepunten van de internationale musicals die Joop van den Ende in ons land heeft geproduceerd. Danny de Munk: 'Tien jaar geleden leek het ondenkbaar dat er ooit sprake zou zijn van een musicalcultuur in Nederland. Maar daarin heeft men zich gelukkig vergist. Die nuchtere Hollanders houden wel degelijk van musical. Gelukkig maar, zou ik zeggen.'

VOOR MEER INFORMATIE: www.musicals.nl

JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES B.V.
Public Relations & Voorlichting, Maarten van Nispen, (020) 3052 288

15 mrt 01 09:16