Zorgen om bebouwing Boterhuispolder Leiderdorp

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001
27 maart 2001

Zorgen om bebouwing Boterhuispolder

GroenLinks heeft ernstige zorgen geuit aan het adres van het gemeentebestuur van Leiderdorp. Die heeft het voornemen om vrijstelling te verlenen voor de vestiging van loonbedrijf Perkhuis aan de Zijldijk.

GroenLinks vindt samen met de landinrichtingscommissie Ade, dat de Boterhuispolder een gebied is met hoge landschaps- en natuurwaarden. Daarom moet het gebied agrarisch blijven. In de ogen van GroenLinks richten loonbedrijven zich tegenwoordig niet meer specifiek op de agrarische sector. Het bedrijf zal daardoor veel werkverkeer op de Zijldijk aantrekken. Bovendien is de grond van het bedrijf vervuild.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen