130 Miljoen gulden extra voor betere doorstroming A12

Bron: Kamer van Koophandel Utrecht
Kamer van Koophandel Utrecht

130 miljoen gulden extra voor betere doorstroming A12

Het bedrijfsleven in Gelderland en Utrecht heeft 130 miljoen gulden extra van minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat gevraagd voor maatregelen die de doorstroming op de A12 verbeteren.

In het Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport (MIT) staat weliswaar geld gereserveeerd voor zogeheten benuttingsmaatregelen maar dat is onvoldoende voor het hele traject. De wegvakken Bunnik-Maarn, Maarn-Maarsbergen, Veenendaal-Ede, Waterberg-Velperbroek en Duiven-Zevenaar zouden zeer gebaat zijn bij de spoedige aanleg in beide richtingen van spitsstroken.

Het bedrijfsleven maakt zich grote zorgen over de verbinding tussen de Randstad en Duitsland ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen