Stone-It wint Niet-Dom trofee

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001

-Submit
Stone-It wint Niet-Dom Trofee

Het Bilthovense ICT-bedrijf Stone-IT heeft de Niet-Dom Trofee gewonnen. De Trofee wordt ieder jaar door Syntens Utrecht uitgereikt aan een ondernemer uit de regio die zijn marktpositie aantoonbaar heeft verbeterd door innovatie.

Stone-IT heeft een uitgebreid dienstenpakket ontwikkeld voor zakelijke gebruikers van het computerbesturingssysteem Linux. Studiegenoten Ruud de Rooij en Martijn Smit, begonnen vier jaar terug met het bedrijf dat inmiddels is uitgegroeid tot een team van meer dan dertig ontwikkelaars, consultants, sales- en marketingmedewerkers die Linux-expertise op de Europese markt aanbieden. "Stone-IT volgt een duidelijke bedrijfsstrategie en geeft op verfrissende wijze invulling aan het begrip ondernemen", aldus luidde het juryrapport. De overige genomineerden waren Amitek- een bedrijf dat technische prototypen, instrumenten en werkende modellen maakt- en Depla, dat via samenwerking een nieuw type vliegtuigbestek ontwikkelde.