Toolex, Philips maken samen productieapparaten dvd+rw disks

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001
Bron: Toolex International NV
Toolex International NV

PERSBERICHT

TOOLEX EN PHILIPS WERKEN SAMEN AAN DE ONTWIKKELING VAN PRODUCTIEAPPARATUUR VOOR DVD+RW DISKS

Eindhoven, 27 maart 2001 Toolex International N.V. (AEX: TLXI, Nasdaq:Txlaf), een van de wereldwijde leiders op het gebied van diskproductie- en procestechnologieën, heeft vandaag de ontwikkeling bekendgemaakt van productieapparatuur voor DVD+RW (rewritable) disks. De expertise van het Philips Optical Disc Technology Centre (ODTC) zal worden gebruikt voor de optimalisering van het geïntegreerde productiesysteem. Het systeem zal beschikbaar zijn vanaf midden 2001, op tijd voor de wereldwijde introductie van DVD+RW videorecorders.

Strategisch is het beleid van Toolex erop gericht een breed technologieprogramma te ontwikkelen voor rewritable disks en is daardoor ideaal gepositioneerd om een aanzienlijk deel van de snel groeiende markt voor DVD video-opnames te verwerven. Door de introductie van het Toolex-systeem halverwege het jaar 2001 is het mogelijk de in-line productie van grote aantallen DVD+RW disks op tijd beschikbaar te hebben voor de marktintroductie van DVD videorecorders.

"Naar het zich laat aanzien zal DVD+RW uitgroeien tot een aantrekkelijk en succesvol productconcept. We denken dat er een enorme vraag zal zijn naar DVD+RW disks," zegt Reinier ten Kate, General Manager Philips ODTC. "Met de uitgebreide knowhow van Toolex op het gebied van engineering en processen beschikken we over alle kennis en productiesystemen om te kunnen voldoen aan de toenemende behoefte van diskproducenten om DVD+RW disks voor deze snel groeiende markt te leveren."

De eerste DVD+RW videorecorders en PC data drives worden geïntroduceerd tijdens de IFA2001 (een van de grootste consumentenelectronicabeurzen in Europa). DVD+RW zijn vanaf het begin speciaal ontworpen om in twee richtingen compatibel te zijn met DVD-videospelers en DVD-ROM drives. Dit betekent niet alleen dat DVD+RW producten will vooraf opgenomen DVD-videotitels kunnen afspelen, maar ook dat disks die zijn opgenomen met DVD+RW- recorders kunnen worden afgespeeld in bestaande DVD-videospelers en DVD-ROM drives. Hierdoor is het een aantrekkelijk format voor zowel de consument als mediaproducenten.
- EINDE

Dit persbericht bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen en informatie ten aanzien van toekomstige activiteiten van Toolex International, die zowel gebaseerd zijn op de verwachtingen van het Toolex management als op door Toolex gemaakte veronderstellingen en de haar op dit moment ter beschikking staande informatie. Wanneer in dit persbericht de woorden "voorzien", "aannemen", "inschatten" and "verwachten" en vergelijkbare uitdrukkingen gebruikt worden, zijn deze woorden, voor zover zij betrekking hebben op Toolex International, of haar management, bedoeld om het toekomstgerichte karakter van de verklaringen duidelijk te maken. Dergelijke verklaringen zijn een weerspiegeling van de huidige inzichten van Toolex ten aanzien van toekomstige gebeurtenissen en zijn dan ook onderhevig aan bepaalde risico's, onzekerheden en veronderstellingen. Er zijn vele factoren die bepalend zijn voor de feitelijke resultaten, prestaties and successen die uitgedrukt of geïmpliceerd zouden kunnen worden door dergelijke toekomstgerichte verklaringen, zoals onder meer veranderingen in algemene economische- en bedrijfsomstandigheden, de introductie van concurrerende producten door andere bedrijven, een gebrek aan acceptatie van nieuwe producten door de doelgroep van Toolex International, wijzigingen in bedrijfsstrategie en diverse andere factoren, al of niet met name in dit persbericht genoemd. Indien een of meerdere van dergelijke risico's of onzekerheden zich zou voordoen, of onderliggende veronderstellingen onjuist blijken, kunnen feitelijke resultaten aanzienlijk afwijken van de hierin beschreven voorziene, aangenomen, ingeschatte of verwachte resultaten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Toolex International,
Tel: +31 (0)40 2581503: