Nokia biedt beveiliging voor netwerken kleine kantoren

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001
Nokia breidt zijn productaanbod uit met ongeëvenaarde beveiliging voor netwerken van kleine kantoren

Uitbreiding van netwerkbeveiliging voor kleine kantoren met nieuwe platforms, uitgerust met VPN-1/FireWall-1 SmallOffice software van Check Point

Leidschendam, 27 maart 2001 - Nokia (NYSE: NOK) kondigt vandaag een strategische uitbreiding aan van zijn toonaangevende familie platformen voor netwerkbeveiliging. De Nokia IP51 en de Nokia IP55 maken gebruik van de VPN-1/FireWall-1 SmallOffice software van Check Point (NASDAQ: CHKP) en leveren hoog performante beveiliging voor bijkantoren van grote ondernemingen en voor service providers die managed security services aanbieden voor kleine bedrijven.

Veel grote ondernemingen beschikken over kleine kantoren, die ze moeten ondersteunen en integreren in grotere, meer complexe netwerken. Daarnaast is ook beveiligde toegang noodzakelijk voor telewerkers en werknemers die thuis werken met behulp van diverse WAN-aansluitingen.

"De recente aanvallen op bedrijfsnetwerken via de achterdeur, hebben de bedrijven ervan bewust gemaakt dat hun netwerktoegangen moeten beveiligd worden", merkt Greg Shortell, Vice President of Sales and Marketing, Nokia Internet Communications, op. "De Nokia IP51 en de Nokia IP55 zijn superieure beveiligingsplatformen, bestemd voor onze bestaande en nieuwe klanten die een overkoepelende beveiligingsinfrastructuur wensen om hun informatie en netwerken te beschermen, waar ze zich ook bevinden. Deze voordelige, entry-level beveiligingsapparatuur werd ontworpen voor klanten die de perimeter van hun netwerk willen beveiligen. Ze zijn tevens eenvoudig uit te rollen en te onderhouden, precies wat een klein kantoor nodig heeft."

"Kleine en middelgrote ondernemingen die op het Internet gaan, willen toonaangevende, robuuste Internetbeveiliging," zegt Asheem Chandna, Vice President Business Development and Product Management bij Check Point Software Technologies. "De aankondiging van vandaag voegt een nieuwe dimensie toe aan de langdurige relatie tussen Nokia en Check Point en biedt dit belangrijke segment een beveiligingsplatform dat toonaangevend is op de markt."

De Nokia Small Office Security Appliances zijn Ethernet-to-Ethernet platformen, uitgerust met Check Point VPN-1/FireWall-1 SmallOffice software, met een beveiligde verwerkingscapaciteit tot 10 MB. De Nokia IP55 biedt daarenboven een Internetaansluiting via ADSL, wat een aparte ADSL-modem overbodig maakt. De nieuwste elementen van Nokia's uitstekende gamma voor netwerkbeveiliging zijn voorgeconfigureerd, getest en kunnen op afstand worden beheerd. Ze kunnen snel worden uitgerold en beschikken over een 4-poorts10/100 Ethernet switch, een ingebouwde DHCP server en beheer op basis van een browser. Net als alle producten van Nokia, genieten ook deze platforms van de wereldwijde Nokia "First Call - Final Resolution" service en support.

De Nokia Small Office Security Appliances zijn gebaseerd op technologie die oorspronkelijk werd ontwikkeld door Ramp Networks, een ervaren provider van Internet-uitrustingen voor kleine kantoren. Nokia nam Ramp Networks over in januari 2001.

Dankzij de toonaangevende beveiligingssoftware en de superieure IP routing, vormen de Nokia IP Network Security Solutions hoog performante oplossingen voor netwerkbeveiliging. Nokia biedt totale en meermaals bekroonde netwerkbeveiliging voor kleine kantoren, toegangsbeveiliging voor bijkantoren en beveiligingsoplossingen voor de applicaties met hoge beschikbaarheid van middelgrote en grote bedrijven. Het aanbod van Nokia voor beveiliging, uitbreiding en acceleratie van netwerken voldoet aan de hoogste eisen inzake beveiliging en geniet van Nokia's ongeëvenaarde "First Call - Final Resolution" ondersteuning.

Beschikbaarheid
De Nokia IP51 en de Nokia IP55 zullen in Noord-Amerika, Europa en Japan verkrijgbaar zijn via de Value Added Resellers (VAR) van Nokia in het tweede kwartaal van 2001.

Nokia Internet Communications
Nokia Internet Communications, gevestigd in Mountain View, Californië, levert hoogwaardige oplossingen voor netwerkbeveiliging, Virtual Private Network en software voor het beheer van draadloze transmissie. Deze oplossingen garanderen de veiligheid en de betrouwbaarheid van de netwerken van de bedrijven en de leveranciers van gebruiksklare diensten. Nokia wil het comfort van de eindgebruikers optimaliseren, door persoonlijke en betrouwbare transacties binnen de mobiele informatiemaatschappij mogelijk te maken. Voor meer informatie gaat u naar www.nokia.com en klikt u op Secure Network Solutions.

Nokia
Nokia is de wereldleider in oplossingen voor mobiele communicatie. Dankzij zijn ervaring, zijn innovatievermogen en zijn gebruiksvriendelijke, betrouwbare oplossingen, is het bedrijf de grootste leverancier van mobilofoons ter wereld geworden en een van de belangrijkste leveranciers van mobiele, vaste en IP-netwerken. Door het Internet mobiel te maken, biedt Nokia de bedrijven nieuwe mogelijkheden en verrijkt het het dagelijkse leven van de gebruikers. Nokia is één van de ondernemingen met het grootste aantal aandeelhouders ter wereld. Het staat genoteerd op zes verschillende beurzen, waaronder die van New York, Londen en Parijs.

Voor meer informatie:

Nokia Internet Communications Europe        Leads United
Claire Backhurst                            Jacqueline Schakenraad
Tel +44.7788.145460 Tel: +32 3466 01 88
E-mail: jacqueline@leads-united.be
Foto's zijn verkrijgbaar bij Leads United.

Leads United
The Engine for Business Communication