Politiebericht Limburg-Noord, Venlo

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 27-03-2001 Mediaberichten 27 maart (laatste berichten)

NEDERWEERT Verkeerscontrole

NEDERWEERT Tijdens een verkeerscontrole op de Sint Rochusstraat op maandagmiddag werden 8 automobilisten bekeurd voor het rijden door rood licht.

BELFELD Krattendieven aangehouden

BELFELD Twee 15-jarige jongens uit Belfeld zijn maandagavond aangehouden op het Muldersplein op verdenking van diefstal van twee kratten met lege flessen van een winkel aan de Maasstraat. Een getuige had de jongens gezien en was hen nagereden. Het tweetal had de gestolen kratten willen inleveren bij een winkel aan het Muldersplein. De jongens zijn door de politie gehoord en hebben een bekennende verklaring afgelegd. De ouders van de beide jongens zijn in kennis gesteld en zij hebben hun zoons opgehaald. De zaak zal door middel van snelrecht worden afgehandeld.

GRUBBENVORST Dronken chauffeur

GRUBBENVORST Een 39-jarige automobilist uit Blerick is dinsdagmorgen rond 01.45 uur aangehouden op de Venloseweg met teveel alcohol op achter het stuur. Na ademanalyse op het bureau kreeg de man een rijverbod opgelegd voor drie uur. De man kreeg een boete van fl. 410,- die hij meteen betaalde.

WEERT Krattendief aangehouden

WEERT Een 23-jarige man uit Weert is dinsdagmorgen rond 2.45 uur naar aanleiding van een melding aangehouden bij een bedrijf op de Sint Rumoldusstraat op verdenking van diefstal van lege kratten. Op het moment dat de politie ter plaatse kwam had hij al 35 kratten over de omheining getild. De verdachte werd meegenomen naar het politiebureau voor verder verhoor. Hij bleek ook nog 10 kratten te hebben opgeslagen in een pand aan de Penitentenstraat. De zaak zal worden afgehandeld door middel van snelrecht. De man werd in de loop van de morgen weer in vrijheid gesteld.

SWALMEN Snelheidscontroles

SWALMEN - Tijdens snelheidscontroles in het kader van het project Samen minder op de Rijksweg Noord zijn in de periode van 20 tot en met 27 maart 786 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 84.000 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is nog niet bekend.

REGIO Snelheidscontroles

NEER - Tijdens snelheidscontroles in het kader van het project Samen minder op de Napoleonsweg zijn dinsdagmorgen 29 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 1644 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is 131 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.

HORST - Tijdens snelheidscontroles op de Venrayseweg zijn dinsdagmorgen 18 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 221 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is 71 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

WANSSUM - Tijdens snelheidscontroles op de Venrayseweg zijn dinsdagmorgen 31 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 570 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is 68 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.

SEVENUM - Tijdens snelheidscontroles op de Venloseweg zijn dinsdagmiddag 40 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 494 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is 111 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.

HEEL - Tijdens snelheidscontroles in het kader van het project Samen minder op de Napoleonsweg zijn dinsdagmiddag 67 bekeuringen uitgedeeld. In totaal passeerden 1845 voertuigen het meetpunt. De hoogst gemeten snelheid is 101 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.