Programma's van Microsoft behalen records op schaalbaarheid

Datum nieuwsfeit: 27-03-2001

Microsoft SQL Server 2000 en Windows 2000 Datacenter Server behalen nieuwe records op het gebied van schaalbaarheid

Schiphol-Rijk, 27 maart 2001 - Nieuwe benchmarks op het gebied van verticale applicaties, e-commerce en data warehousing hebben opnieuw de schaalbaarheid en het prijs/prestatieniveau aangetoond van Microsoft SQL Server 2000 Enterprise Edition en Windows 2000 Datacenter Server. Deze benchmark-tests werden uitgevoerd met behulp van hardware van Unisys en IBM op basis van Intel processors. De resultaten, die te vinden zijn op www.microsoft.com/sql/worldrecord/, versterken de druk op traditionele leveranciers van enterprise-software en -hardware, die hogere prijzen berekenen voor high-end schaalbaarheid. In de lijst met de beste TPC-C resultaten bezet SQL Server hiermee nu de eerste plaats, vier van de top-5 en vijf van top-10 posities. Microsoft Windows 2000 bezet zes van de top-10 posities.

De volgende record benchmarks bewijzen dat deze standaard serveroplossingen binnen de meest veeleisende omgevingen kunnen functioneren en zodanig schaalbaar zijn dat ze kunnen voldoen aan de toekomstige technologische eisen.

* Een 24-processor Unisys e@action Enterprise Server ES7000 behaalde een nieuw wereldrecord voor mySAP.com-prestaties op een Windows-gebaseerde server. Daarbij werden 14.400 benchmarkgebruikers van mySAP.com Sales and Distrubution (SD) ondersteund op Windows 2000 Datacenter Server en SQL Server 2000 Enterprise Edition.
* IBM xSeries 370 servers, gebaseerd op de Intel Pentium III Xeon processor met Windows 2000 Datacenter Server en SQL Server 2000 Enterprise Edition, realiseerden een transactiesnelheid van 688.220 transacties per minuut, tegen de prijs van $28,89/tpmC. Dit is de hoogste TPC-C score die ooit is behaald.
Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software, diensten en Internet-technologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden met behulp van software, ongeacht op welke plaats, op welk moment en met welk apparaat.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de website van Microsoft Nederland, op pagina www.microsoft.nl/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.