Stakingen CVN Metaaltechniek nog steeds actief

Datum nieuwsfeit: 28-03-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaaltechniek is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

28-03-2001

Onderhandelingen onder druk van acties

Dat aanstaande vrijdag weer wordt onderhandeld over de cao voor de metaal- en technische bedrijfstakken wil absoluut niet zeggen, dat de stakingsacties van CNV Metaaltechniek nu op een laag pitje staan. Zolang er nog geen sprake is van concrete toezeggingen door de werkgevers is er in de bestaande situatie namelijk niets veranderd.

Morgen (donderdag) vinden dan ook weer de nodige 24-uursstakingen plaats. Het gaat om bedrijven in Zwolle, Krimpen aan de IJssel, Enschede, Breda, Etten-Leur, Amsterdam, Oude Pekela en drie bedrijven in Winschoten.
In Etten-Leur verzamelen de stakers uit de bedrijven in Breda en Etten-Leur zich om 08.00 uur in een zaal in `De Boswachter', midden in het Liesbos. Bart Bruggeman, voorzitter van de CNV BedrijvenBond, zal daar de stakers toespreken.

Nadere inlichtingen:

Annemieke Bezemer (cao-onderhandelaar)