Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

MagicMinds Amsterdam opent haar deuren

Datum nieuwsfeit: 29-03-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

MagicMinds Amsterdam opent haar deuren

Een ontmoetingsplaats waar mensen, kennis en technologie samenkomen

Amsterdam, 29 maart 2001 - MagicMinds, een multichannel communications company gevestigd in Amsterdam, opent vandaag MagicMinds Amsterdam, een ontmoetingsplaats waar medewerkers, decision makers, media professionals en andere geïnteresseerden elkaar kunnen ontmoeten en de mogelijkheden van participation marketing - met de integratie en toepassing van oude en nieuwe media - kunnen ervaren. Het is een "experience cathedral" waar mensen, kennis, media, vormgeving, kunst en technologie samenkomen.

In de visie van MagicMinds is de mens steeds meer op zoek naar zaken als 'zelfrealisatie' en 'zelfbepaling'. Er is een sterke behoefte ontstaan om het heft in eigen hand te nemen. Om directe controle en sturing uit te kunnen oefenen op bijvoorbeeld omgeving, werk en informatievoorziening. Deze ontwikkeling heeft vanuit een marketing-oogpunt tot gevolg dat er een verschuiving plaatsvindt van interruption marketing (traditionele marketing gericht op het versturen van eenzijdig gerichte boodschappen naar de consument) naar participation marketing (marketing gericht op het creëren van communities die actief participeren in het merk).

Een tweede gevolg van bovengenoemde ontwikkeling is dat bedrijven zullen veranderen in sociaal-economische omgevingen waar de werknemers niet slechts werken, maar ook spelen, ontspannen, leren, drinken, eten en slapen. Bedrijven veranderen van 'productie fabrieken' in 'existentiële gemeenschappen'.

MagicMinds Amsterdam is een unieke stap naar deze totaal andere werkbenadering; met het prachtige gebouw en de professionele werkomgeving creëert MagicMinds haar eigen participation marketing formule.

"De marketeer van de toekomst is niet degene die zijn boodschap eendimensionaal dicteert middels Interruption Marketing, maar degene die een dialoog opbouwt waardoor de behoeftes van potentiële klanten steeds beter in kaart gebracht kunnen worden en die op het juiste moment prikkelt. Ons gebouw stelt ons in staat zo'n dialoog op te bouwen en gaande te houden", aldus Eric Bartels, CEO MagicMinds.

Men is van harte uitgenodigd vanaf 30 maart 2001 een kijkje te komen nemen. Het pand, genaamd MagicMinds Amsterdam, heeft een aantal gedeelten die open zijn voor het publiek. Deze gedeelten noemen we Experiences. Experience 1 is het gedeelte dat vanaf 30 maart 2001 geopend is voor het publiek.
De andere Experiences zijn alleen geopend voor verschillende doelgroepen op bepaalde tijden.

De Experiences op een rij:

Experience 1: to meet

Experience 1 is een unieke horeca formule, waarbij lounge, grandcafé, restaurant en galerie elementen worden gecombineerd tot een sprankelende ontmoetingsplaats. Experience 1 is openbaar toegankelijk.

Experience 2: to move

Experience 2 is een combinatie van sociëteit en nachtclub, waar voortdurend verschillende evenementen worden georganiseerd voor MagicMinds leden.

Experience 3: to learn

Experience 3 bestaat uit twee auditoria op de begane grond, waar samen met partners congressen, seminars, workshops en lezingen zullen worden georganiseerd met name over de laatste ontwikkelingen op het gebied van participation marketing en op het gebied van toegepaste nieuwe media in combinatie met bestaande media.

Experience 4: to observe

Experience 4 is de expositie ruimte achter in het pand, deze ruimte zal gebruikt worden voor exposities op het gebied van kunst en media.

Experience 5: to relax

Experience 5 is de binnentuin en biedt mogelijkheden voor het organiseren van meer besloten (informele) bijeenkomsten of diner in intieme sfeer.

Experience 6: to create

Experience 6 is de plek in MagicMinds waar ondernemingen, zoals Digicam, Genie, en MagicMinds hun werkzaamheden verrichten.

Experience 7: to sweat

Experience 7 vindt u op de hoogste verdieping van het pand. Hier bevinden zich de sauna, een Turks stoombad, een zonnebank en een juice & salade bar. Tevens is er gelegenheid om een ontspannende massage te ondergaan. Experience 7 is toegankelijk voor een selecte groep MagicMinds leden.

Experience 8: to see

Experience 8 is een ruim dakterras met een fantastisch uitzicht over Amsterdam. Ook hier is bediening mogelijk. Experience 8 is toegankelijk voor een selecte groep MagicMinds leden en kan tevens worden gehuurd voor evenementen.

MagicMinds Amsterdam is gevestigd op de Prins Hendrikkade 20-21, tegenover het Centraal Station Amsterdam; een toplocatie met een totale oppervlakte van 4200 vierkante meter. Deze locatie biedt optimale bereikbaarheid per auto, boot of openbaar vervoer en bevindt zich op korte afstand van alles wat Amsterdam te bieden heeft op het gebied van cultuur, entertainment en accommodaties.

Over MagicMinds
MagicMinds is een multichannel communications company. Vanuit merk-strategisch denken en merk-strategische praktijkkennis, ontwikkelt MagicMinds marketing concepten en formules die gebaseerd zijn op drie pijlers:


1. Multichannel: het gebruiken van alle relevante media en middelen, zoals TV, radio, Internet, DVD, SMS, papieren media, events.
2. Participation: het bewerkstelligen van brand communities, waarmee 'one-to-one' en in twee-richtingen met de klant kan worden gecommuniceerd.

3. Experiences: het bieden van belevenissen die waarde toevoegen aan het merk.

MagicMinds ontwikkelt niet alleen merkstrategieën en marketingformules, maar heeft - vanuit haar filosofie - ook alle expertise en capaciteit in huis om de formules daadwerkelijk te realiseren. Merkonderzoek, merkontwikkeling, formule-creatie, interactieve 2D vormgeving, 3D animaties, grafische vormgeving, audio/video, post-productie, event ontwikkeling, software engineering en database engineering vindt allemaal plaats onder één dak.

MagicMinds' klantenkring bestaat uit ondernemingen als Albert Heijn, Aegon, De Telegraaf, Endemol, HMG, SBS, Sony, Bart Smit en Feijenoord.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 43 45
E-mail: (dennisd@text100.nl) Of u kunt de website van MagicMinds bezoeken: www.magicminds.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie