Draka krijgt megaorder van Deutsche Telekom

* Draka krijgt megaorder van Deutsche Telekom
Draka krijgt megaorder van Deutsche Telekom
Deutsche Telekom kiest voor Draka's JET net® glasvezelkabelsysteem

Amsterdam, 29 maart 2001 - Deutsche Telekom AG en Draka Deutschland hebben een lange- termijn leveringscontract gesloten voor het uitbouwen en moderniseren van het Duitse telecommunicatienetwerk met moderne glasvezel- en kopertechnologie. Daarnaast wordt in navolging van Nederland en Noord Amerika voor het eerst in Duitsland, in enkele grote steden, het flexibele JET net® glasvezelkabelsysteem geïntroduceerd.

Het contract (koper- en glasvezelkabel) met een voorlopige looptijd van drie jaar vertegenwoordigt een waarde van ongeveer NLG 450 miljoen.

Draka's JET net® technologie houdt in, dat in een reeds geïnstalleerde HDPE buis een bundel van kleine buisjes wordt "ingeblazen", waarna, naar behoefte, ieder buisje afzonderlijk gevuld kan worden met een miniatuur glasvezelkabel. Het biedt voor telecomoperators een goede manier om met een vast kabelnet te kunnen voorzien in de wisselende behoefte aan breedbandcapaciteit. In het persbericht van 15 september 2000 waarin een Noord Amerikaanse order van $ 175 miljoen werd aangekondigd, werd reeds gemeld dat JET net® zich kan verheugen op grote belangstelling in West-Europa en Noord-Amerika.