Reisinformatie tijdens acties vanaf 05.00 uur bereikbaar

Datum nieuwsfeit: 30-03-2001

Utrecht, 30 maart 2001

9292 eerder open en met meer reisadviseurs

Het onafhankelijke samenwerkingsverband 9292 Openbaar Vervoer Reisinformatie draait komende week op maximale sterkte. Tijdens de actiedagen van het NS-personeel is het servicenummer 0900-9292 extra vroeg bereikbaar: namelijk al vanaf 05.00 uur 's ochtends. Verder zet 9292 extra reisadviseurs in. Zij kunnen de reiziger voorzien van actuele reisinformatie, alternatieve reisplannen en de handigste aansluitingen. Ook op de website van 9292, www.9292ov.nl kunnen reizigers eenvoudig èn gratis alternatieve reisadviezen opvragen van adres naar adres: zonder de trein.

Zelf thuis alternatieve reisroute plannen
Internetters kunnen thuis zelf alternatieve reizen plannen. Ga naar de homepage www.9292ov.nl, druk op de knop 'reisadvies'; vul het vertrek- en aankomstadres in; selecteer onder dit invulscherm de optie 'Haltes/Vervoersoorten kiezen'; druk op 'OK'. En vink 'trein' aan (om hem uit te zetten). De reiziger krijgt dan alternatief reisadvies zonder de trein.

9292
9292 is de merknaam van Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR), het samenwerkingsverband van alle openbaar-vervoerbedrijven. Het bedrijf geeft snelle, actuele reisadviezen van adres naar adres met alle vormen van openbaar vervoer (bus, trein, tram, metro en ferry). Zowel persoonlijk per telefoon (0900-9292, 75 cent per minuut) als elektronisch via Internet en WAP; samen goed voor zo'n zeventien miljoen reisadviezen per jaar.

Noot voor redacties