FNV kondigt landelijke staking GTI en garagebedrijven aan

Datum nieuwsfeit: 30-03-2001

FNV BONDGENOTEN

Landelijke staking GTI en garagebedrijven

Als een goede CAO uitblijft in de sector Metaal & Techniek dan volgt maandag 2 april a.s. een landelijke stakingsdag van GTI en garagebedrijven. FNV Bondgenoten verwacht ongeveer tweeduizend stakers in Bunnik. Vandaag (vrijdag 30 maart 2001) wordt er voor het eerst sinds maanden weer onderhandeld over de CAO Metaal & Techniek. Op 7 februari jl. liepen de onderhandelingen vast en sinds 5 maart jl. wordt er in de sector gestaakt.

Datum: Maandag 2 april 2001
Tijd: 11.30 uur start van het programma
Plaats: Bunnik, Kosterijland 50 (bij kantoor GTI)

FNV Bondgenoten verwacht dat de werkgeversorganisatie vandaag met een wezenlijke verbetering komt. De leden van de bonden waren uitermate ontevreden over het eindbod van 7 februari jl. Onderhandelaar van FNV Bondgenoten, Rutger Meijer: 'De leden hebben de afgelopen vier weken laten zien dat ze ontevreden zijn; er is nog nooit op deze schaal gestaakt in de sector. Als een goede CAO uitblijft dan gaan de stakingen zeker door. De werknemers willen nu eenmaal een goede CAO die hen in staat stelt het werk met plezier te doen en daarnaast ook nog een normaal leven te leiden'.

Meer informatie:
Rutger Meijer, onderhandelaar, 06-22973940