Politiebericht Flevoland: aanrijding met gewonden

Politiebericht Flevoland: gehele regio 30-03-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 0320 - 277 776

Aanrijdingen met gewonden
KRAGGENBURG Op de kruising van de Neushoornweg met de Zuiderringweg verleende donderdagmorgen een 61-jarige automobiliste uit Kraggenburg, komende vanaf de Neushoornweg, geen voorrang aan een 41-jarige automobiliste uit Vollenhove. Beide bestuursters zijn met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Emmeloord.

EMMELOORD Op de kruising van de Kamperweg met de Sloefweg verleende donderdagmiddag een 52-jarige automobilist uit Ens, komende vanaf de Sloefweg, geen voorrang aan een 32-jarige automobilist uit Kampen. De man uit Kampen is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Emmeloord.

ALMERE Een 56-jarige automobiliste uit Lelystad raakte donderdagmiddag op de Buitenring door onbekende oorzaak in een slip. Zij reed door de middenberm, schampte daar een betonnen pijler, doorkruiste het tegemoetkomende verkeer op de andere rijbaan en reed in de linker berm tegen een boom. Zij is met onbekend letsel overgebracht naar het Flevoziekenhuis.

Poging tot doodslag
LELYSTAD De politie heeft donderdagmiddag een 27-jarige inwoner van Lelystad aangehouden op verdenking van poging tot doodslag. Hij had eerder op de middag op de Grietenij ruzie gekregen met zijn ex-vriendin (13) en een aantal van haar vriendinnen. Hij had de meisjes met de dood bedreigd en bij een 15-jarig meisje de keel met kracht dichtgeknepen. Een paar meisjes hadden gezien dat hij in het bezit was van een vuurwapen.
De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten. Een vuurwapen is niet aangetroffen.

Straatroof
ALMERE Een 31-jarige inwoner van Almere is donderdagnacht in zijn horeca-bedrijf aan het Botplein door twee mannen overvallen. De mannen bedreigden hem met een mes en een wapenstok en maakten hem een tas met een geldkistje afhandig. Het slachtoffer heeft zich verweerd en mogelijk een der overvallers een gebroken neus geslagen. Op de vluchtroute is later de tas met het geldkistje teruggevonden. Het is niet bekend of de daders iets van waarde hebben buitgemaakt. Het slachtoffer is niet gewond geraakt.