Oud-voorzitter Evers van MKB-Nederland overleden

MKB-Nederland

MKB Nieuws, bericht

30-03-2001
Theo J.M. Evers, oud-voorzitter van MKB-Nederland overleden Vandaag (30 maart) is op 64-jarige leeftijd na een langdurige ziekte de heer Theo J.M. Evers overleden. Evers was van 1997 tot 1998 voorzitter en sinds 1998 erelid van de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland. Tevens was Evers tot 1998 voorzitter van de Metaalunie. Evers was directeur- eigenaar van een metaalbedrijf en voorzitter van de Federatie Werkgeversorganisaties Metaaltechniek (FWM).

Theo Evers was een gedreven belangenbehartiger, die voortdurend verfrissende ideeën aandroeg over de verbetering van de positie van de zelfstandige ondernemer en de relatie tussen ondernemer en medewerkers. In het Bestuur van MKB-Nederland was hij een drijvende kracht. Het zelfstandig ondernemerschap was voor hem dé sleutel tot de noodzakelijke dynamiek en creativiteit in de maatschappij.

Evers was sinds 1989 bestuurslid van achtereenvolgens KNOV en MKB-Nederland en sinds 1996 vice-voorzitter. In 1997 nam Evers, in een voor MKB-Nederland roerige periode, tijdelijk het voorzitterschap van MKB-Nederland op zich. Theo Evers heeft in die periode de basis gelegd voor de gezonde organisatie die MKB-Nederland nu is. In 1998 droeg Evers het voorzitterschap van MKB-Nederland over aan Hans de Boer.