Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 31-03-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 31-03-2001 Mediaberichten 31 maart (15.00 uur)

Melick inbreker overlopen

MELICK De 49-jarige eigenaar van een horecabedrijf aan de Graaf van Gelrestraat heeft in op de vroege zaterdagmorgen een inbreker overlopen, aangehouden en overgedragen aan de politie. De 42-jarige verdachte uit Roermond, stal bij het bedrijf enkele kratten met lege flessen met de bedoeling die later weer in te leveren. De eigenaar hoorde rumoer bij zijn zaak en trof de dader aan toen hij poolshoogte ging nemen. Samen met zijn zoon overmeesterde hij de man en droeg die over aan de inmiddels gewaarschuwde politie. Die nam de man mee, verhoorde hem en na het opmaken van een proces-verbaal is hij weer in vrijheid gesteld.

Montfort beginnend brandje in cafetaria

MONTFORT Door kortsluiting in een koelvitrine is vrijdagmiddag een klein brandje uitgebroken in een cafetaria aan De Dijk. Door de kortsluiting smolt de bekabeling waardoor de electriciteit uitviel en het alarm afging. De gewaarschuwde brandweer had het beginnende vuurtje snel onder controle. Er onstond door de kortsluiting feitelijk alleen een fikse rookontwikkeling. Hoe groot de schade is, is niet bekend.

Venlo verkeersgewonde

VENLO Bij een botsing tussen een trekker met oplegger en een personenauto heeft een 27-jarige man uit Geldern vrijdagmiddag een gebroken rug opgelopen. De aanrijding gebeurde op de Weselseweg bij de oprit naar de A67. Daar verleende een 28-jarige vrachtwagenchauffeur uit Oslo geen voorrang aan een 27-jarige automobilist uit Geldern. Bij de botsing die volgde liep de passagier van de auto het ernstige letsel op. De man is opgenomen in het ziekenhuis.

Blerick rijden met ontzegging

BLERICK De politie heeft vrijdagmiddag een 39-jarige man uit Blerick bekeurd omdat hij met een auto reed. De man heeft bij rechterlijke uitspraak een ontzegging van de rijbevoegdheid, maar reed desondanks met een auto over de Drie Decembersingel.

Mook onder invloed

MOOK Bij een routinecontrole heeft de politie vrijdagavond op de Rijksweg een 44-jarige man uit Druten betrapt met teveel drank op achter het stuur. Na ademanalyse kreeg hij een rijverbod voor 5 uur en een bekeuring van fl. 1.000,-.

Roggel woningbrand

ROGGEL In een tijdelijk leegstaande woning aan de Mortel is vrijdagavond brand uitgebroken en de woning is daarbij totaal vernield. Het vrijstaande huis was verkocht en de nieuwe eigenaar er nog niet ingetrokken. Door de hevige brand is de woning zwaar beschadigd. Vanwege het instortingsgevaar heeft de brandweer enkele muren om moeten duwen, waardoor de woning instortte. Omdat de woning niet bewoond is zijn er geen gewonden gevallen. Vanwege de onbewoondheid houdt de politie ernstig rekening met brandstichting. De schade bedraagt verschillende tonnen. De politie is een onderzoek gestart.

Blerick onder invloed

BLERICK - Bij een routinecontrole heeft de politie in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Helmerstraat een 29-jarige man uit Blerick betrapt met teveel drank op achter het stuur. Na ademanalyse kreeg hij een rijverbod voor 7 uur en is er proces-verbaal opgemaakt.